1

Onderwerp: ook spierballen nodig voor Sugergun ????

Hoi allemaal,

ik vraag me af of ik de enigste ben die vind dat de sugergun erg zwaar werkt...

De schijfjes met het ene kleinste rondje en het kleinste streepje krijg ik er met geen mogelijkheid uitgeduwd.
Mijn man (die hele dagen aan hogedrukpompen sleutelt en dus flinke spierballen heeft)  krijgt het ook haast niet voor elkaar.

Doen wij iets fout of is deze 'kwaal' een bekend iets van de Sugergun??? 

Graag tips....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

2

Re: ook spierballen nodig voor Sugergun ????

Ik heb het zelfde probleem. :Y
Als ik crisco door de fondant meng,dan wil het soms wel eens iets makkelijker gaan,maar over het algemeen zit ik ook altijd met dat ding te stoeien. :s
Ik dacht ook al,dat ik de enige was met dit probleem, maar gelukkig heb ik er nu een lotgenoot bij. :lol:

groetjes yvon

3 Laatst bewerkt door jo-oosie (26-02-2012 23:07)

of je daar nu blij mee moet zijn, ha, ha...

ben wel erg benieuwd of wij nou de enigste zijn die met dat ding 'mutsen'   :lol:

we wachten af.....

4

Nee, jullie zijn niet de enigen. Ik het het ook :(

5

welkom bij de kneuzen club,hahaha. :lol:

groetjes yvon

6

Thanks  :P  :lol:

7

Crisco helpt, fondant een paar seconden in de microgolfoven ook

8 Laatst bewerkt door jo-oosie (27-02-2012 05:03)

ik had voorbeeldjes gemaakt om 50 cc's te maken, met dat ene kleine gaatje, ging toen 'redelijk'

Nou, toen het ook echt moest gebeuren dus niet hè?!
heb nu maar met strokensnijder de allerdunste strook gesneden en dat gedaan.
iedereen vond het mooi
(zie  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=186514 ),
maar ik wist dat het andere toch veel mooier en fijner was, dus baal ik wel.

O.a. daarom ook mijn vraag....

9

Crisco helpt op zich wel maar je moet er dan flink wat doorheen doen (vind ik)

10

sam schreef:

Crisco helpt, fondant een paar seconden in de microgolfoven ook

in de magnetron helpt heeeeel even, daarna lijkt de fondant alleen maar sneller hard te worden/uit te drogen en gaat het helemaal niet meer door die kleinste gaatjes...   :s

11

Ja ik had er in het begin ook problemen mee. Maar je moet echt veel crisco erdoor kneden. Dan gaat het echt heel erg makkelijk. Ik keer knijpen en je ziet de fondant eruit lopen.

Zoete groetjes, Inti

12

dan kun je de fondant toch niet zo goed meer eten, of valt dat wel mee?? 

En hoe zijn dan de verhoudingen??

13

Ik vind de fondant ook minder lekker met een lading crisco erdoor.

14

Het enige dat echt helpt is heel veel crisco erdoor. En aangezien je er sliertjes mee maakt en meestal niet grote vlakken mee bedekt, heb je niet zoveel last van de mindere smaak.

15

Paula66 schreef:

Het enige dat echt helpt is heel veel crisco erdoor. En aangezien je er sliertjes mee maakt en meestal niet grote vlakken mee bedekt, heb je niet zoveel last van de mindere smaak.

Dat heb ik ook ontdekt, heel veel crisco erdoor. Proef je niks van, dat scheelt. Geen fondant met tylose erdoor, dat krijg je er met geen mogelijkheid meer uit  :s (ik niet althans ;)).

Marsepein gaat er ook zonder (of minder) crisco makkelijker doorheen, vandaar dat ik tegenwoordig voor de sugargun liever marsepein gebruik.

Succes! Het is écht een superhandige tool maar het vereist ff wat (uit)proberen.......

16

ik doe altijd gewoon fondant heel soepel kneden echt tot het extreme van plakken.., en dan gaat het redelijk maar ik meld me ook aan voor het kneuzen club want het duurt echt heel lang en met crisco wordt het zo vettig en dan leg ik hem tog uiteindelijk weer weg !! TIPS ARE WELKOM

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

Joanna1981 schreef:

Nee, jullie zijn niet de enigen. Ik het het ook :(

Ik ook :(  :(  :(

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

18

Welkom, welkom, welkom bij de club !!    :lol:   :lol:  :lol:

eens even zien wie er allemaal goeie tips heeft voor de kneuzenclub...

Die mag dan erelid worden....   :D

19

haha erelid he nou dan prijzen we je hemel in ! dus kom maar op met jullie goede ideeën

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

20

In het begin had ik ook problemen, kneep vaak kort. Je moet echter 1 keer knijpen en goed vasthouden zodat de fondant tijd krijgt om naar beneden te gaan. Als je steeds kort knijpt dan haal je steeds de spanning van de "aandrukker"af. Ik heb geen idee of jullie snappen wat ik bedoel maar ik hoop het wel. :(  En inderdaad, veel crisco er door kneden.

21

Wat ook helpt; je rolt je fondant meestal tot een worstje maar rol het voordat je het in de gun doet eerst door een beetje cornstarch (weet even het nederlandse woord niet, sorry). Door alle crisco plakt het zo tegen de binnenwand en zuigt het zich als het ware vast.
Maar op de één of andere manier blijf ik ook nog wel eens moeite hebben, de ene keer loppt het er bijna uit en soms wil het met alle foefjes toch niet.

Er zijn trouwens al heel wat topics met tips over de gun geschreven, probeer de zoek functie maar eens.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

22

hilda55 schreef:

In het begin had ik ook problemen, kneep vaak kort. Je moet echter 1 keer knijpen en goed vasthouden zodat de fondant tijd krijgt om naar beneden te gaan. Als je steeds kort knijpt dan haal je steeds de spanning van de "aandrukker"af. Ik heb geen idee of jullie snappen wat ik bedoel maar ik hoop het wel. :(  En inderdaad, veel crisco er door kneden.

Als ik dat doe,dan breken me de vingers bijna af.
Wat doet dat pijn zeg!!! :s
En als ik dan ook nog crisco aan mn handen heb,dan mag ik blij zijn dat ie niet wegschiet. :lol:

groetjes yvon

23

Sandra-lala schreef:

Wat ook helpt; je rolt je fondant meestal tot een worstje maar rol het voordat je het in de gun doet eerst door een beetje cornstarch (weet even het nederlandse woord niet, sorry). Door alle crisco plakt het zo tegen de binnenwand en zuigt het zich als het ware vast.
Maar op de één of andere manier blijf ik ook nog wel eens moeite hebben, de ene keer loppt het er bijna uit en soms wil het met alle foefjes toch niet.

Er zijn trouwens al heel wat topics met tips over de gun geschreven, probeer de zoek functie maar eens.

Cornstarch = maizena.... ;)

24

Ik meld me ook bij het clubje ;)

Met marsepein wil het wel lukken, beetje crisco aan de binnenzijde van de gun, en dan komt het er soepel uit. Alleen geeft marsepein niet zulke mooie, egale lijntjes.

Met fondant heb ik al veel geprobeerd... Heel lang kneden, crisco erdoor, in de microgolfoven... Maar ik word er nog steeds moedeloos (en ongeduldig!) van. Maizena nog maar eens proberen dan.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

25

Ik gebruik marsepein, heb absoluut geen probleem met de sugergraft. Het sliertje rol ik evt nog een keer na zodat hij egaal wordt.

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...