Onderwerp: Mijn allereerste taart! zonder workshop maar met deze site!
Hallo allemaal,
Ik heb gister mijn allereerste taart gemaakt! heb ook nog nooit zo'n kapsel gebakken, dus het was echt nieuw voor me!
Ik heb eigenlijk alles opgezocht op deze site en dit forum, dus allemaal hardstikke bedankt!
De taart is voor de babyshower van mijn schoonzus, het is dus zo'n zwangerebuik taart geworden. Ik had nooit gedacht dat het me zou lukken!
eerst het kapsel gemaakt met de blanda schalen, gemaakt van eieren suiker en zelfrijzendbakmeel.
daarna goed laten afkoelen en de volgende dag verder gegaan.
ik heb een vulling van dr oetker kloppudding banaan (minder melk gebruiken) en bastognekoeken en een vulling van kersenjam en slagroom.
afgesmeerd met botercreme en toen eerst apart de boobies bekleed met huidskleur marsepijn.

op deze site stond als tip alles apart te bekleden, maar ik vond het toch mooier als de jurk over de borsten heen liep, dus daarna de jurk over de boobies bekleed. met rolfondant.

toen de bovenkant van de buik bekleed en tegen de boobies aangelegd. daarna rest van de jurk afgemaakt. toen een band om het verbindingsstuk buik/borsten weg te werken en nog een beetje gedecoreerd. Ik ben er zelf best trots op. het was heel leuk om te doen, omdat het maar een probeersel was en ik eigenlijk dacht dat het veel te moeilijk zou zijn, maar steeds was er weer iets af en gelukt!
Dit is het resultaat:

tips en feedback zijn natuurlijk welkom.
ik heb de taart in de vriezer gezet met een zak erom heen en ben van plan deze vrijdagochtend te verhuizen naar de koelkast en zaterdag ochtend rond een uur of zes uit de koelkast te halen. hij moet om 11 uur te eten zijn.
zonder deze site was het me nooit gelukt! thx!

?