1

Onderwerp: Mijn allereerste taart! zonder workshop maar met deze site!

Hallo allemaal,

Ik heb gister mijn allereerste taart gemaakt! heb ook nog nooit zo'n kapsel gebakken, dus het was echt nieuw voor me!

Ik heb eigenlijk alles opgezocht op deze site en dit forum, dus allemaal hardstikke bedankt!

De taart is voor de babyshower van mijn schoonzus, het is dus zo'n zwangerebuik taart geworden. Ik had nooit gedacht dat het me zou lukken!

eerst het kapsel gemaakt met de blanda schalen, gemaakt van eieren suiker en zelfrijzendbakmeel.
daarna goed laten afkoelen en de volgende dag verder gegaan.

ik heb een vulling van dr oetker kloppudding banaan (minder melk gebruiken) en bastognekoeken en een vulling van kersenjam en slagroom.

afgesmeerd met botercreme en toen eerst apart de boobies bekleed met huidskleur marsepijn.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-J3DF4U3Y-D.jpg

op deze site stond als tip alles apart te bekleden, maar ik vond het toch mooier als de jurk over de borsten heen liep, dus daarna de jurk over de boobies bekleed. met rolfondant.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TQMGRCSX-D.jpg

toen de bovenkant van de buik bekleed en tegen de boobies aangelegd. daarna rest van de jurk afgemaakt. toen een band om het verbindingsstuk buik/borsten weg te werken en nog een beetje gedecoreerd. Ik ben er zelf best trots op. het was heel leuk om te doen, omdat het maar een probeersel was en ik eigenlijk dacht dat het veel te moeilijk zou zijn, maar steeds was er weer iets af en gelukt!
Dit is het resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4QRGHNG-D.jpg

tips en feedback zijn natuurlijk welkom.
ik heb de taart in de vriezer gezet met een zak erom heen en ben van plan deze vrijdagochtend te verhuizen naar de koelkast en zaterdag ochtend rond een uur of zes uit de koelkast te halen. hij moet om 11 uur te eten zijn.

zonder deze site was het me nooit gelukt! thx!

2

Re: Mijn allereerste taart! zonder workshop maar met deze site!

Zo dat ziet er goed uit zeg!!!

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

3

Knap gedaan hoor, voor je eerste taartje!  ;)

4

goed gedaan zeg :thumb:  :thumb: met een mooi resultaat!

5

Leuk! Erg goed voor een eerste keer!

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

Heel leuk gedaan!

7

wow, en dat als de eerste taart...  :thumb: vind hartstikke knap!!!

8

Super leuk! Dat belooft ons nog heel veel kijkplezier in de toekomst! ;)

9

Nou als dat de eerste was.... dat belooft nog wat! Heel mooi, mijn complimenten!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

10

Nou echt goed zeg! Dat beloofd zeker wat in de toekomst:)

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten

11

Eerste taart????? WOW dat zou je echt niet zeggen.
Super mooi gedaan.. En dat je het aandurft om gelijk zo'n taart te maken.. Ik moet voor zondag ook voor het eerst een taart maken voor de babyshower van m'n nicht.. ik hou het simpel en doe gewoon een rond taartje, durf dit niet aan hoor haha.

12

ess85 schreef:

Super mooi gedaan.. En dat je het aandurft om gelijk zo'n taart te maken.. Ik moet voor zondag ook voor het eerst een taart maken voor de babyshower van m'n nicht.. ik hou het simpel en doe gewoon een rond taartje, durf dit niet aan hoor haha.

Hallo ess,

Dit kun jij ook hoor! Het is mij toch ook gelukt?

13

misschien ooit ja haha

Nee maar ik heb niet echt de spullen ervoor in huis. Wil alleen af en toe eens een taart maken voor de verjaardagen van m'n kinderen bijvoorbeeld, en nu dan voor m'n nicht.

Maar lijkt me wel leuk om ook eens zo'n mooie taart te kunnen maken.. Als die van mij volgende week een beetje gelukt is zal ik een foto plaatsen  :)

14

Knap zeg, voor je eerste taart! Je hebt talent ! :)

15

Ziet er goed uit! Erg knap voor een eerste taart.

16

Hij is echt prachtig !!

Groetjes, Conny

17

Heel mooi, je hebt echt talent  :thumb:

:thumb: goed zeg voor een eerste keer!!!

19

Wow.. Ontzettend knap dat je dit al aandurft en niet te zien dat het een 1ste taart is! Chapeau!! :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

20 Laatst bewerkt door Barbara136 (27-02-2012 20:16)

Ziet er hartstikke mooi uit! en dat voor een eerste taart!
denk dat je wellicht refereerde aan mijn how to Zwangere Buiktaart hier op site :think: ?
over apart te kleden - daarmee doelend op boobies apart van de buik net als je nu hebt gedaan  ;)

21

ess85 schreef:

Tip voor Ess85 : gewoon doen ;)  !http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=183242
:lol:

22 Laatst bewerkt door Apekool (27-02-2012 21:15)

Barbara136 schreef:

denk dat je wellicht refereerde aan mijn how to Zwangere Buiktaart hier op site :think: ?
over apart te kleden - daarmee doelend op boobies apart van de buik net als je nu hebt gedaan  ;)

Ja, maar als je op Google afbeeldingen buiktaart bekijkt zie je ook behoorlijk wat taarten waar ze wel los van elkaar zijn. Dan zijn het net als bij jou 3 stukken, ik heb de 2 boobies aan elkaar vast bekleed, voor ik de buik er tegen deed, waar sommige ze volgens mij de 2 boobies apart bekleden met een stuk jurk en daarna alles tegen elkaar aan.

23

Barbara136 schreef:

Ja, maar als je op Google afbeeldingen buiktaart bekijkt zie je ook behoorlijk wat taarten waar ze wel los van elkaar zijn.

24

Thanks voor de tip barbara, heel handig zo'n how to.. ga het zeker een keer proberen. Of dat dit weekend al wordt... ga er over nadenken haha :)

25

wow!! dat ziet er goed uit!! petje af!! :thumb: