1

Onderwerp: Fondant van Maison Niels de Veye

Afgelopen zaterdag was ik bij de Sligro om te neuzen bij de bakspullen. Daar zag ik emmertjes fondant van 1kg. Het merk is: Maison Niels de Veye (huismerk?). Het kost € 4,70 inclusief BTW.

Is het geschikt voor bekleden, voor boetseren. Of helemaal ongeschikt?
Ik hoor heel graag ervaringen.

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Fondant van Maison Niels de Veye

fondant vd sligro is glazuur.

Hou de emmer maar eens scheef dan zie dat hij vloeibaar is.

Bij de hanos heb je wel emmers bakels rolfondant

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

3

Oh oke, dat kneed heel lastig.  :cool:

De emmer was wit... en openmaken durfde ik niet. Gelukkig heb ik ook een Hanos-pasje.

4

klopt maar de emmer is een beetje doorzichtig (als je hem in het licht houdt) als je dan de emmer scheef houdt kun je zien dat hij vloeibaar is.

Zelf ooit ingetrapt dacht ook rolfondant te hebben bij thuiskomst bleek het vloeibaar te zijn :lol:

Dus......hanos heeft het wel en.......makro ook :)

[move]---> bekleden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

En toch niet geheel onverstandig om eens een emmertje mee te nemen  :Y

Bak cupcakes die net niet boven het papiertje uitsteken, een beetje van die fondant opwarmen in de magnetron (pas op wordt erg heet.. heel kort dus) zodat het vloeibaarder wordt. Met een lepeltje op de CC gieten tot het papiertje helemaal gevuld is.. en dan af laten koelen... hmmmm  :cool:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

@ Tirza: shoot had ik hem eerst toch bijna goed gepost, maar op laatste moment toch ander plekje gekozen.  :o

@ Bommeltje: klinkt erg goed! Als ik weer bij de Sligro ben toch maar een emmertje scoren.  :9

8

Fondant van Bakels is ook bij sligro verkrijgbaar maar dat moeten ze bestellen uit het DC artikelnummer is 823788 en dat kun je gewoon bij de zoetwarenbalie bestellen

9

stefan2006 schreef:

Fondant van Bakels is ook bij sligro verkrijgbaar maar dat moeten ze bestellen uit het DC artikelnummer is 823788 en dat kun je gewoon bij de zoetwarenbalie bestellen

Oh dat wist ik dus niet .
Ga artikelnummer eens opschrijven want ik kom meer bij de sligro dan bij hanos en qua prijs zal het niet veel uitmaken

10

ze hebben nu bij de sligro ook uitrolfondant van niels de veye, ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het schijnt goed te werken en het is niet duur, 3,50 ex btw per kilo.

www.silsplace.nl
Creatieve workshops & High tea workshops

11

Uiteraard bij sligro mooie produckten
van maison Niels de Veye.

Uitrolfondant ,fondant enz enz.
Werk zelf heelveel met geleroom poeder van mndv erg lkkr en goed

Iedere taart van banketbakkersformaat

masataarten schreef:

Uiteraard bij sligro mooie produckten
van maison Niels de Veye.

Uitrolfondant ,fondant enz enz.
Werk zelf heelveel met geleroom poeder van mndv erg lkkr en goed

Dat is toch de fondant die nu in de mjamtaart getest werd?
Staat op nr. 1!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

13

Ik heb m laatst geprobeerd.
Ze hebben glazuur, maar ook uitrolfondant.

Ik heb de uitrolfondant gebruikt.
Ik vond 'm een mooie structuur hebben en erg lekker. Heel soepel om mee te werken.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

14

Ik heb hem ook al eens gehad. Is inderdaad mooi soepel om mee te werken, maar vind hem absoluut niet lekker. Heb hier op het forum al meer topics over gezien, en de meningen lopen nogal uiteen wat de smaak betreft. Dus ik denk dat je het beste zelf kunt proberen wat je er van vindt. (Misschien vind jij de smaak wel helemaal geweldig)Voor de prijs hoef je het niet te laten. en als het jou wel bevalt, heb je toch een goedkoop adresje voor je fondant.

15

ik gebruik voornamelijk deze fondant om te bekleden. werkt erg prettig en de smaak is, naar mijn smaak, goed. Maak er ook wel marsefond van. Hard echter niet uit met tylose poeder erdoor. Niet geschikt voor boetseren o.i.d.

zon200 schreef:

ik gebruik voornamelijk deze fondant om te bekleden. werkt erg prettig en de smaak is, naar mijn smaak, goed. Maak er ook wel marsefond van. Hard echter niet uit met tylose poeder erdoor. Niet geschikt voor boetseren o.i.d.

bij mij hard het wel gewoon uit hoor, nooit problemen mee gehad. zelfs kroontjes mee gemaakt.

I never met a calorie I didn't like....

17

zon200 schreef:

Bij mij, hardde hij zowel zonder als met tylose uit. Zonder tylose uitteraard wat langzamer, maar hij reageert hetzelfde als M&B, funcakes etc.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

18

Maison Niels de Veye is inderdaad een huismerk van de Sligro.

Ik gebruik ook deze rolfondant. De smaak vind ik niet geweldig maar ik moet het nog vergelijken met andere merken. Het werkt wel prettig, kan er makkelijk mee bekleden zonder scheuren. Ik heb het ook werkelijk papierdun kunnen uitrollen voor roosjes, ging perfect.

Uitharden zonder tylose gebeurt alleen direct aan het oppervlak. De rozenblaadjes worden na een dag mooi hard. Ik heb als test ook een wat groter klompje een week laten liggen en dat voelde daarna wel hard aan de buitenkant, maar ik kon het toch zo weer doorscheuren.

Met tylose moet ik nog proberen, ik heb het nog niet nodig gehad maar er staat een potje klaar.

19

Tylose doet helemaal niks bij de fondant van de Sligro. Het is de volgende dag nog gewoon zacht.

Ondertussen heb ik flink ge-Google'd om uit te vinden hoe de chemische reactie van tylose werkt, en waarom het (dus) bij sommige soorten fondant niet werkt. Helaas kan ik daar helemaal niets over vinden. Als iemand het weet.... ik ben nogal nieuwsgierig naar het waarom.

20

De fondant van de Sligro vind ik uitstekend. Er zijn echter 2 soorten. Je hebt de uitrolfondant / icing nodig. Mijn dochter (Trewyn op het forum) boetseert hier ook mee. Kijk maar eens wat zij maakt met deze fomdant. Www.happycakes.zerotech.nl