Onderwerp: Randje van de taart brokkelt af

Hallo allemaal :)

Sinds januari dit jaar ben ik taarten aan het bakken, heb er nu 4 gemaakt en vandaag ben ik begonnen aan mijn vijfde.

Alleen bij de laatste twee taarten brokkelt het bovenste randje, aan de mooie kant, van de taart af  :/

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8IDCHPYU.jpg

Ik heb een ronde hoge vorm, die ik altijd in spray met Bake Easy van Wilton.

Hoe komt het dat het afbrokkelt? En wat kan er aan doen, dat is belangrijker!
Komt het misschien doordat er te weinig spray zit in de rand onderin de bakvorm?
Nu haal ik het randje er helemaal af en smeer er wat meer botercreme op, maar ik wil gewoon een mooie biscuit kunnen maken!

Hopelijk kan iemand mij helpen :)

2

Re: Randje van de taart brokkelt af

Ik draai altijd de taart om. De bovenkant is kwetsbaar omdat die ruimte had om losser te gaan zitten in de oven.
De onderkant van de taart niet en is lekker strak en stevig :Y

3

@Pietje: ze draait de taart al om, het gaat juist om de goede kant van de taart. ;)

Dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb juist begrepen dat dit komt omdat er lucht tussen het biscuit en het bakblik kan komen met de bakspray. Wat ik nu doe is het bakblik sprayen en dan uitsmeren met een stukje keukenpapier. Zo zitten er geen luchtbelletjes meer in de hoekjes waar ik gesprayt heb. Mijn biscuits komen nu wel mooi gaaf uit 't bakblik. :)

4

Het komt inderdaad van te veel bakspray. Maar je kunt het gewoon weg werken met bc hoor  ;)

Bedankt voor de reacties!

Dan zal ik de volgende keer de spray uitsmeren inderdaad, kijken of dat lukt  :D

6

ow sorry...