1

Onderwerp: tip bewaren mini hoeveelheden gekleurd marsepein?

Elke keer ben ik met het boetseren weer vreselijk veel tijd kwijt om mijn marsepein op kleur te krijgen. Zeker voor een puzelplaatje waar je dan 1 bolletje donker rood/ grasgroen of weer lichtgrijs wilt hebben. Vervolgens bewaar ik wat ik over heb vaak in een boterhamzakje, maar meestal is het na een week of zo al behoorlijk hard, waardoor ik het bij een volgende taart (vaak zo een maand later, zo vaak taart ik niet) niet meer kan gebruiken. Wie heeft er een tip om al die kleine hoeveelheden goed te bewaren?

Re: tip bewaren mini hoeveelheden gekleurd marsepein?

Goed luchtdicht verpakken in huishoudfolie en daarna in zo'n ziplock zakje of in een luchtdicht bakje.

ik zelf doe het in huishoudfolie, daarna in een ziplock zak en dan nog in een luchtdichte emmer van de fondant.

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

3

Wanneer je een boterhamzakje gebruikt kan er vaak nog lucht bij komen.

Ik heb een aparte 'vershoudbox' gewoon zo'n bak met deksel waar je ook eten etc. in kunt doen.
En ik rol een restje dan strak in vershoudfolie. Die vervolgens in die luchtdichte bak gaat. Zo blijft het het langste goed.

4

riannebianca schreef:

Goed luchtdicht verpakken in huishoudfolie en daarna in zo'n ziplock zakje of in een luchtdicht bakje.

ik zelf doe het in huishoudfolie, daarna in een ziplock zak en dan nog in een luchtdichte emmer van de fondant.

Zo doe ik het ook.......blijft heel lang goed!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Bedankt voor de goede tips, ga ik het nóg beter inpakken. Fijn als je al kan kiezen tussen wat voorgekleurde stukjes, scheelt toch weer wat tijd..

Eens zoeken naar ziplockzakjes.. :think:

6

ik heb een sealer zo'n ding waar je plasticzakjes luchtdicht mee trekt en dan gelijk dichtlast.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

7

mieperdepiep schreef:

Bedankt voor de goede tips, ga ik het nóg beter inpakken. Fijn als je al kan kiezen tussen wat voorgekleurde stukjes, scheelt toch weer wat tijd..

Eens zoeken naar ziplockzakjes.. :think:

Toppits

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

ireen123 schreef:

Toppits

effe gegoogled.. dus gewoon in de supermarkt. Handig!