1 Laatst bewerkt door angelz (11-02-2012 17:40)

Onderwerp: 1:2:2 mbc met crisco?

Ik moet binnenkort een koemelkvrije taart maken en nu zat ik te denken aan een "veilige vulling" Is mbc met crisco ( en "verse" vanille) een goed en lekker alternatief? Iemand dit al een keer geprobeerd?
Met de zoekfunctie wel american buttercream gevonden maar wat ik er van begreep is die vreselijk zoet en wordt een beetje hard en daarnaast gaat er melk bij.

Even ter aanvulling... Ik wil er ook graag mee afsmeren.

2 Laatst bewerkt door mieperdepiep (11-02-2012 17:33)

Re: 1:2:2 mbc met crisco?

Crisco vind ik zelf een vies soort vet, zou het nooit in mijn MBC doen. Je kunt wel denken aan (wel of niet ontgeurde) kokosboter, ghee (als er alleen lichte koemelkeiwitintolerantie is) of een speciale lactosevrije boter door je MBC.

3

kan wel hoor. Maar zelf zou ik ook voor kokosvet gaan. En als er melk in een recept staat kan je dat gewoon vervangen door sojamelk.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Bedankt Dames. Ik ga het uitproberen en zal mijn bevindingen laten weten.

5 Laatst bewerkt door ireen123 (24-02-2012 13:19)

Botercreme bij een koemelkvrij dieet, is al lastig

Risico's moet je niet nemen, of de allergie/intollerantie licht of niet is en de reactie's erop...dat wil je niet op je geweten hebben.
Iedereen is en reageert anders.
Ben voorzichtig ermee.

Het idee om heel veel Wajang boter te proeven (als vervanger voor roomboter) is niet zo geweldig, roomboter mag al niet.

Ipv melk kun je kokosmelk (Nutco blik) gebruiken, rijstmelk (Ricedreams)  of sojamelk ( Alpro) indien degene niet ook gevoelig is voor soja.

Als ik iets soepeler wil maken voeg ik een paar druppels rijstolie toe.
Rijstolie is licht verteerbaar, reukloos en je kunt ermee op hoge temperaturen bakken.
Dit heeft mijn voorkeur boven het plantaardige vet zoals Crisco (ook weer soja bestandelen)

Controleer ook de meelmix die je gebruikt of er geen melk(bestanddeel) in verwerkt is

Samen met mijn nichtje bak ik vaker voor haar cc koemelk en lactosevrij.
Mss is dat een veiligere keuze, hiermee hoef je niet af te smeren.

Of maak zoals hier ook al iemand heeft gedaan ( die taart van de bergbeklimmers) een taart van koemelkvrije gestapelde cupcakes.
En decoreer het leuk.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij