1

Onderwerp: Onzekerheden bij allereerste stapeltaart.

Aankomende dinsdag is mijn broer jarig en wil ik graag een stapeltaart maken voor hem. Tot nu toe alleen nog maar ervaringen gehad met gewone 1-laagse taarten, dus dit wordt weer even nieuw. Al een aantal dingen opgezocht en gelezen, maar ik blijf toch met een aantal vragen/onzekerheden zitten. Ik hoop dat jullie antwoord voor mij hebben  :) .

- Is het nodig om bij een twee-laagse taart stokken voor de stevigheid in de onderste taart te doen. Zo ja hoeveel? En wat is het makkelijkste materiaal?

- Zet je de bovenste taart er dan gewoon boven op met kartonnen onderkant? Of maak je daar ook gaatjes in of iets dergelijks?

- Wat bedoelen je precies met stutten?

- Kan je de bovenste laag er meteen opzetten of doe je dit pas wanneer je de taart geeft?!

- Wat is gebruikelijk: beide lagen dezelfde vulling of verschillend?

Zijn toch nog een hoop dingetjes waar ik mee zit, alvast super bedankt als jullie mij hiermee kunnen helpen!!

Groetjes Renée

When you're stressed you eat ice cream, cake, chocolate, and other sweets. Why? Because stressed spelt backwards spells is desserts.

2

Re: Onzekerheden bij allereerste stapeltaart.

- Is het nodig om bij een twee-laagse taart stokken voor de stevigheid in de onderste taart te doen. Zo ja hoeveel? En wat is het makkelijkste materiaal?

ja dat is wel nodig,  hoeveelheid van de stokken is afhankelijk van de afmeting van je taart. Ik zelf gebruik hiervoor houten dowels, maar je kan ook plastic dowels gebruiken en sommigen gebruiken ook chocosticks.

- Zet je de bovenste taart er dan gewoon boven op met kartonnen onderkant? Of maak je daar ook gaatjes in of iets dergelijks?

nee je hoeft geen gaatjes te maken, gewoon met kartonnetje bovenop je andere taart zetten

- Wat bedoelen je precies met stutten?

ondersteunen van de taart dmv dowels

- Kan je de bovenste laag er meteen opzetten of doe je dit pas wanneer je de taart geeft?!

ja hoor, dat kan prima, tenzij het een hele hoge taart wordt en je problemen kan krijgen met vervoeren

- Wat is gebruikelijk: beide lagen dezelfde vulling of verschillend?

je kan er voor kiezen om beide taarten te vullen met dezelfde vulling, maar je kan er ook 2 verschillende taarten van maken, wat je zelf (en/of de klant) het lekkerst vindt.

hopelijk heb je wat aan mijn antwoorden  ;)

tip: kijk ook ff op youtube...daar zijn heel veel filmpjes over hoe een taart te stapelen

3

ik zou ff kijken op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=3qu9ZtV51RM
dit is een manier (maar je hoeft dus niet de mega stok er in te maken)

Enthousiaste groet, Maxime

4

Ik heb afgelopen weekend gestapeld (2 lagen) en rietjes gebruikt..........

5

Karin09 schreef:

Ik heb afgelopen weekend gestapeld (2 lagen) en rietjes gebruikt..........

Ik doe dat ook!

Proost!

Echt super bedankt voor de snelle reacties allemaal. Met deze antwoorden moet het helemaal gaan lukken, hoop ik!

Ik heb thuis van die Mikado Chocolade stokjes, zou dat daarmee lukken?

When you're stressed you eat ice cream, cake, chocolate, and other sweets. Why? Because stressed spelt backwards spells is desserts.

7

ik ken die mikado stokjes niet maar ik denk van wel! chocoladesticks van de aldi/kitkat wordt ook gebruikt... als het daarop lijkt moet het kunnen.

Proost!