Onderwerp: bruidstaart help!

Hallo,
Ik ga op 12 december trouwen. dus ik heb nu nog 10 maanden.
en ik wil graag zelf mijn bruidstaart maken.

is dit aan te raden. zo ja.
op welke manier.. kan ik ook invriezen? gewoon versierd en al en me vulling. of word hij daar slap van?
ik hoor het graag dan kan ik gaan uitproberen!

Groetjes

2 Laatst bewerkt door Krystle (22-02-2012 11:39)

Re: bruidstaart help!

Ligt er ook een beetje aan voor hoeveel personen je taart gaat maken denk ik. Als je graag je eigen taart wil maken, moet je dat absoluut doen! Anders krijg je er misschien spijt van. Mocht het nou teveel werk zijn, dan kan je misschien ook een klein taartje maken en door een medebakster petit-fours in passende stijl laten maken.

Overigens heb ik wel m'n eigen bruidsstaart gemaakt. We hebben op de meest simpele manier een GP gedaan, omdat we geen zin hadden in allerlei traditionele dingetjes. Maar ik had me al wel voorgenomen om zelf de taart te maken. Omdat we niet zoveel te regelen/plannen hadden van tevoren, kon ik gewoon de taart in de dagen ervoor maken. Ik heb toen wel voor een vulling gekozen die buiten de koelkast bewaard kon worden i.v.m. ruimtegebruik in de koelkast.

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

3

Ik ben blij dat ik niet mijn eigen taart ben gaan maken. Ik was de laatste paar dagen nog overal achter aan het rennen (afzeggingen waardoor ik de tafelschikking helemaal moest omgooien, dj die wel wist dat hij moest komen, maar verder geen tijd om samen te komen over hoe en wat, kapotte cd brander dus kon ons huwelijksmuziek niet branden, dus ook vragen wie dat voor ons kon doen. Als daar ook nog de taart bij had moeten komen had ik echt volledig in de stress gezeten. Ik heb wel onze ondertrouw taart gemaakt (man vond ondertrouw al reden voor een mini feest en ik vond een mini feest wel weer een reden voor een taart  :D ), maar dat was dan ook een stuk relaxer!

www.CakeisforLife.nl
voor elke gelegenheid een taart

Hangt af van het soort feest, aantal personen, hoeveel ervaring je zelf al hebt met taarten maken voor veel personen, of uberhaupt met fondant/marsepeintaarten.

Ik zelf zou alleen voor zelf maken gaan, als ik het ruim van te voren kon invriezen. Meestal komen er toch nog allerlei kleine dingen op je pad, zoals wat leon-10-e beschrijft. En is het voor je eigen stress gewoon fijn als je je vlak van te voren ook niet nog daar ook nog zorgen over hoef te maken.
En dan nog; nadenken over hoe je hem presenteert (schalen, plateau?), wie hem vervoert..
Wél leuk als het lukt!!

5

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen