1

Onderwerp: Waar kun je het beste een planeetmenger kopen?

Zoals het onderwerp al luid.
Waar kun je het beste een planeetmenger kopen?
En welke kun je dan het beste kopen?

Planeetmenger heb je van kitchenaid,hobart enzo.

Gr, Pim.
Graag bericht als ik een dagje met je mee mag lopen :)

Re: Waar kun je het beste een planeetmenger kopen?

misschien stomme vraag, maar wat is een planeetmenger? als ik op google kijk zie ik professionele soort van kitchenaid's en kenwoods zeg maar.....  :/

voor de glutenvrije taarten!

3

Ja hoe moet ik het uitleggen, het een gewoon een machine met een deeghaak, garde en vlinder(kun je creme mee draaien). Een soort keukenmachine maar toch net anders haha

Gr, Pim.

Planeetmenger betekent alleen dat het op 2 manieren draait zoals de maan om de aarde - beste ooit is een Kitchenaid, heb die van mij in Engeland op Ebay gekocht en een adapter bij Plenty Parts gehaald - veel goedkoper.

Internationale masterclasses, exclusieve en nieuwe producten voor taartdecoratie. Facebook http://www.facebook.com/TLCS.nl

ow dus dat de garde draait en het ding waar de garde opzit draait... wordt dat bedoeld? dan heb ik hem ook idd. haha. heb mijn kitchenaid in amerika besteld. 300 dollar. (was toen nog goedkoper dan de euro) omdat het een "oud"model was. (kleur van vorig jaar haha)

voor de glutenvrije taarten!

6

Ik probeer hem via ebay te kopen maar helaas lukt dat niet. Er is geen schip die naar Nederland komt  :s
Het kan ook zijn dat ik het niet snap haha

Gr, Pim.

7

PimvdHeuvel schreef:

Ik probeer hem via ebay te kopen maar helaas lukt dat niet. Er is geen schip die naar Nederland komt  :s

Als er ' no shipping' bij staat dan bezorgen ze waarschijnlijk alleen in de VS. Daar is wel een Nederlandse mevrouw die dingen van daar naar hier stuurt. Dus jij laat het bij haar bezorgen en zij stuurt het dan naar hier, ik ben alleen haar www adres kwijt, ze heet Ellen dat is alles wat ik nog weet. Misschien weet google meer.

Christine.

8

PimvdHeuvel schreef:

Ik probeer hem via ebay te kopen maar helaas lukt dat niet. Er is geen schip die naar Nederland komt 

Als er ' no shipping' bij staat dan bezorgen ze waarschijnlijk alleen in de VS. Daar is wel een Nederlandse mevrouw die dingen van daar naar hier stuurt. Dus jij laat het bij haar bezorgen en zij stuurt het dan naar hier, ik ben alleen haar www adres kwijt, ze heet Ellen dat is alles wat ik nog weet. Misschien weet google meer.

Ik heb al iets anders gevonden. Niet de luxeste maar wel een goede.

Gr, Pim.

Zowel de KA als de kennie en andere keukenmachines zijn planeet mengers.

Een goede planeet menger is een hobart A 120 of A 200 deze zijn ook op 220 V te verkrijgen.

http://www.smulders.net/

Als je zondigt zondig dan lekker

10

PimvdHeuvel schreef:

PimvdHeuvel schreef:

Ik probeer hem via ebay te kopen maar helaas lukt dat niet. Er is geen schip die naar Nederland komt 

Ik heb al iets anders gevonden. Niet de luxeste maar wel een goede.

Welke dan? Ben nu wel nieuwsgierig... moet zelf binnenkort nog een andere aanschaffen.

11

Het is een Kenwood MX 275. Zit gewoon alles op en aan wat een hobart/kitchenaid ook heeft. Ik zag hem op deze site.

http://www.megakeuze.nl/Mixer/Kenwood/kenwood-mx-275

Gr, Pim.

12

Ik heb er eentje van 40 liter van het merk Maxima, bevalt super!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

13

Oooh de patissier, heb ik ook.
Even naar de makro en kijken of ie daar nog is. Scheelt erg in prijs. En zijn al veel topics hierover dus even zoeken op modelnummer of patissier in dit onderwerp.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

14

Kijk je uit met uit Amerika bestellen daar moet je ook n transformator bij hebben anders werkt ie niet, alleen een stekker is niet genoeg.

En ik zou of n Hobart of n bear varimixer halen als t geld niet uitmaakt en je kwaliteit wil..

Anders even hier zoeken op mixers..

15

Ik laat hem lever niet uit Amerika komen. Liever eentje uit Nederland. Het is allemaal zo'n geregel als het uit Amerika moet komen.

Gr, Pim.

Ik heb zelf een fantastische planeetmenger gekocht. Omdat wij maar een klein bakkerijtje hebben had ik aan de Maxima 10 liter meer als genoeg!

En ik moet zeggen dat als je net als ons veel moet kneden dat de prijs kwaliteit erg gemoedelijk is  vergeleken met een Kitcheniad

Succes allemaal

17

Ik heb een hobart mixer, via mijn vriend want de mixer stond al eeuwen non aktief bij hun op het werk in de kast.
Dit is toch echt niet te vergelijken met een kenwoodpattissier,
het kreng is niet te tillen en is iets groter, volgens mij is de hobart alleen voor bedrijven te bestellen, op markplaats staan wel wat gebruikte te koop vanaf 500,00 euro zag ik.

Als ik eerlijk ben het is een fantastisch ding niet kapot te krijgen, maar ik droom nog steeds van een mooie licht roze ka.

18

ik zou mn hobart dan lichtroze laten spuiten aangezien dat een veel degelijkere machine is dan een kitchenaid ;) (zelfde fabriek betere kwaliteit)

19

etmc schreef:

ik zou mn hobart dan lichtroze laten spuiten aangezien dat een veel degelijkere machine is dan een kitchenaid ;) (zelfde fabriek betere kwaliteit)

Zou mijn vriend eens vragen of hij de hobart een mooi vrouwelijk kleurtje wil geven.  :+
Ik weet het maar blijft een groot ding, :o  ik schaam me ook diep dat ik klaag over zo goeie mixer. Mag blij zijn met zo mixer en dat terwijl ik niet zo vaak bak. Al blijft het feit dat alles wat bij de hobart hoort los ook vreselijk duur is.

Maar even alle gekheid aan de kant ik kan iedereen een hobart adviseren hij doet zijn werk goed en is echt niet kapot te krijgen.
Maar ik denk dat je dat dan wel elke elke dag  moet gaan gebruiken anders zou ik toch voor een normale ka gaan of de  kenwood

20

hoewel ik dolblij ben met mijn KA, vind ik de hobart een supermachine,

en als je voor funktioneel én mooi wilt gaan: de bear teddy :Y

maar je Kennie is ook erg mooi Pim, veel plezier ermee.

21

wrb schreef:
etmc schreef:

Zou mijn vriend eens vragen of hij de hobart een mooi vrouwelijk kleurtje wil geven.  :+
Ik weet het maar blijft een groot ding, :o  ik schaam me ook diep dat ik klaag over zo goeie mixer. Mag blij zijn met zo mixer en dat terwijl ik niet zo vaak bak. Al blijft het feit dat alles wat bij de hobart hoort los ook vreselijk duur is.

Maar even alle gekheid aan de kant ik kan iedereen een hobart adviseren hij doet zijn werk goed en is echt niet kapot te krijgen.
Maar ik denk dat je dat dan wel elke elke dag  moet gaan gebruiken anders zou ik toch voor een normale ka gaan of de  kenwood

Je krijgt ze wel kapot. als ze al 20 jaar oud zijn en dan van n werkbank afstuiteren is t snel afgelopen :rolleyes: klasgenoten...

22

hier een sinmag 15 liter is net zoiets als hobart
ik zou er wel op letten dat je er geen pakt met een printplaat want als je daar iets aan krijgt kost t je een vermogen
je moet er een hebben die 3 of 4 standen heeft

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

Ik gebruik zelf een Maxima planeet menger, ooit eens gekocht bij Kookpunt. http://www.kookpunt.nl/horeca/planeetme … /page/909/

Gaat al 4 jaar zonder problemen mee, en ik gebruik de menger 5 dagen in de week erg intensief. Vooral pizza en brooddeeg welk beide erg zwaar deeg zijn. Nog steeds erg blij met me keuze van toen.

24 Laatst bewerkt door ireen123 (04-03-2013 11:52)

De allereerste vraag is, wat wil je ermee maken?
Alleen biscuit of cake beslag, dan hoeft het niet zo duur te zijn, voor brooddeeg, komt er meer bij kijken. Wil je ook kunnen raspen en snijden, persen enz dan kom je in een nog uitgebreidere klasse.

Aangezien ik alles wil ;) en ook veel brooddeeg maak, staat hier sinds vorige week, eindelijk de kenwood KMM023 te schitteren op het aanrecht.
Gekocht bij kookpunt.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij