Onderwerp: mmf fondant beter verwerkbaar maken.
Leuk leuk leuk...mijn zoontje is dinsdag jarig (6) en wil een eigen gemaakte taart trakteren. Helemaal zijn ding...want hij wil al een lange tijd 'taartenbakker' worden. Dus heb ik vandaag ....voor het eerst!...twee spongecake taarten gebakken en met zelfgemaakte marhsmellowfondant bekleed. 1 taart is gevuld met jam en botercreme. De ander ongevuld voor de kritische kids.
Onder de fondant zit bij beide botercreme (de taarten zijn dus beide afgesmeerd).
Morgen mag mijn zoon ze zelf decoreren met nog uit te steken fondantfiguren.
Nu heb ik 2 vragen:
- hoe kan mijn zoon nu het beste de figuren op de fondantbekleding van de taarten plakken? Ik heb pipinggel in huis...kan hij ze daarmee 'plakken'?
-de fondant is best droog en echt erg dof (zeker na het uitrollen op een met poedersuiker bestoven werkvlak). Is hierdoor best lastig werkbaar en lang zo mooi niet meer als vlak na het kneden en kleuren. Er is zelfs wat boter aan toegevoegd tijdens het kneden! Wie heeft er tips??? Want volgens mij moet de fondant soepeler en veel minder dof kunnen zijn.
Sorry....het zijn vast beginnersvragen....maar het resultaat is nu nog niet tot mijn tevredenheid, al hoewel ik wel trots ben op de taarten