Onderwerp: Grrrr frustratie
hoihoi!
ik kom even mijn frustratie uiten en misschien kunnen jullie me helpen. Ik zie hier al die mooie strakke taarten en dat wil ik ook kunnen!!! maar het volgende gebeurt bij mij;
Voor ronde taarten 24 cm gebruik ik een siliconen vorm, de biscuits zijn wel lekker maar volgens mij gaat er toch iets mis. Als ik de funcakes mix maak en mijn vorm vul, is hij na het bakken niet helemaal tot de rand gekomen....volgens mij moet dat wel??
Na het bakken, stort ik hem, laat m afkoelen. Onderkant boven.
Als ik de biscuit dan wil gaan snijden gaat het eigenlijk al mis, veel kruimels, snijden is niet echt makkelijk, gaat niet gelijkmatig, met name bij de randen "brokkelen" er stukken af. Met als gevolg dat ik geen even dikke mooie gelijkmatige plakken krijg maar hobbelige en bobbelige"lagen. Ook wanneer ik 3 lagen probeer te snijden kan een laag soms zo dun zijn dat deze niet heel blijft.
(Het biscuit is niet te hard, voelt goed aan en smaakt ook lekker)
Dit alles is natuurlijk niet bevorderlijk bij het vullen, stapelen, bekleden en verder verwerken omdat de taart gewoon niet recht is!
Ik heb binnenkort een rechthoekige biscuit nodig en kon geen geschikte vorm vinden die groot genoeg is, heb het nu geprobeerd met een braadslede van de ikea. Ook hier weer hetzelfde probleem!
Wat doe ik fout? Ik heb de zoekmachines al gebruikt, daardoor veel geleerd maar kan nog niet zeggen wat nu precies het probleem is
Hoop dat iemand tips voor me heeft.