1

Onderwerp: Ik maak mijn fondant zelf of toch ook maar gaan kopen??

Hallo mede taart makers  :D ,

Ik heb een vraag.. ik ben sinds 2 weken ook aan het taarten bakken geraakt.
Nu heb ik het recept van zelf fondant maken gevonden en daar maak ik mijn taarten mee, maar ik zit met een probleem...

Telkens als ik een taart wil maken blijft het fondant heel brokkerig en best wel droog, ik heb de magnetron ook al gebruikt om de fondant iets zachter te laten worden, ik probeer dan weer een grote lap te maken om mijn taart te bekleden maar ik blijf van die kleine scheurtjes houden in mijn fondant, of de fondant scheurt weer helemaal uit met het optillen of het blijft aan mijn Ikea mat plakken!
Hoe kan dit..? Ik steeds al die taarten voorbij komen die zo mooi egaal zijn... :(

Kan ik dan toch beter fondant aanschaffen?? Zo ja welk merk raden jullie aan..?
Ik heb zelf een pas van de Makro is die fondant die ze daar kopen ook oke..?
Ik hoop dat jullie tips hebben!!!

Cake Pop standaard nodig? €12,50 Bestel hier

2

Re: Ik maak mijn fondant zelf of toch ook maar gaan kopen??

Hier trouwens een voorbeeld van één van mijn taarten waar je dus goed die kleine scheuren kan zien.

https://lh3.googleusercontent.com/-ZpefQJibaE8/TzfXC_1ItmI/AAAAAAAAABg/Bm-1u65YCj4/s1024/2012-02-11%25252022.17.05.jpg

3

Ik ben van het makkelijke en heb nog nooit geprobeerd om zelf fondant te maken. Koop altijd kant en klaar.
De van de Makro is goed. Die is hetzelfde als die je bij de leukstetaartenshop koopt.

Ik bak taart, ik eet taart, ik ben taart.
groetjes Ingrid

4

Ik zou gewoon eens een pak fondant kopen: dan weet je hoe dat voelt en eruitziet. Er een taart mee bekleden om ervaring op te doen.

Dan zou je daarna nog eens kunnen proberen het zelf te maken en dezelfde structuur te bereiken als van de gekochte.

Ik weet niet welk recept je hebt gebruikt om het zelf te maken? Brokkelig lijkt me dat het te droog is...............

5

knap hoor dat je je fondant zelf maakt!! Ik koop hem altijd (gemak dient de mens) en dat werkt heerlijk. Meestal de fondant van Bakels maar ik wijk ook wel eens uit naar andere merken, gaat altijd goed.
Veel succes

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

6

Bedankt voor jullie reacties.
Ik moet idd maar eens beginnen om gewoon fondant te kopen  :thumb:

die scheuren zouden ook best eens kunnen kopen omdat je het zwart gekleurd hebt

verder lijkt het me gewoon te droog, dus iets meer water en/of crisco erdoor als je het maakt

I never met a calorie I didn't like....

ik maakte het eerst ook zelf, maar vind de fondant van satinice echt 10x beter. Dat is echt soepeltjes en kan je heerlijk kneden. Bekleden doe ik trouwens met marsepein, vind dat zelf lekkerder en glimt mooier. Maar ik ben ook nog maar net begonnen hoor  :)