Onderwerp: Experiment: taartje met roze ganache afgewerkt i.p.v. met suikerpasta
Ik heb nogal wat 'fondant- en marsepeinhaters' in mijn omgeving. De meesten vinden mijn taartjes wel leuk, maar bij het opeten wordt de suikerpasta steevast ervan af gehaald. Spijtig dan als je weet voor hoeveel geld er in de vuilbak belandt.
Daarom wil ik proberen om in de toekomst mijn taartjes af te gieten met gekleurde ganache en nadien af te werken met suikerpasta.
Eerste conclusie: voordeel van gananche = alles blijft er onmiddellijk aan plakken, nadeel van ganache = alles blijft er onmiddellijk aan plakken.
Heeeeeeel delicaat dus, de bloemetjes zitten dan ook af en toe 'strategisch'.
Conclusie 2: de bovenkant krijg je prachtig glad, maar de zijkanten zijn iets moeilijker, omdat de ganache in de frigo nog wat afloopt en zo stijver wordt.
Maar goed, al bij al ben ik niet ontevreden.
Misschien nog een vraagje over mijn elfje; de eigenaars van het boek 'Children's Cakes' van Maisie Parrish zullen haar wel herkennen. Alleen is het elfje in het boek 'veel liever' dan het mijne. Waar zou dat aan liggen, of met andere woorden; hoe maak ik ze 'liever'???
En dan de foto's:

Close-up van elfje:

groetjes samantha