VanessaAssenav schreef:Ik heb je taarten bekeken en jeetje wat mooi allemaal zeg!
Ik ben van plan een chocolade biscuit (cake, heb geen idee wat t verschil is) te maken met 3 lagen en tussen die lagen in elk geval chocolademouse. Misschien ook n laag met aardbeienjam of kersenvulling. Witte marsepein erover en afwerken met leuke bloemen. Wish me luck
Het verschil tussen biscuit en cake is, dat biscuit veel lichter en luchtiger is dan cake. In cake wordt boter gebruikt, in biscuit niet. Voor een gewone ronde taart wordt meestal biscuit gebruikt. Cake is wanneer je hem vult wel erg zwaar. (Cake wordt wel vaak gebruikt voor 3 D taarten, i.v.m de stevigheid). Cake heeft wel meer smaak, terwijl je bij biscuit de smaak eigenlijk moet verkrijgen door de vulling. Voor een gewone taart zou ik dus gaan voor biscuit, omdat het voor de meeste mensen al gauw teveel is, zeker wanneer er ook nog fondant of marsepein op zit. Je kunt hiernaast bij de recepten wel recepten voor biscuit vinden. Of je bestelt de biscuit mix van funcakes.(Gebruik ik altijd. Ideaal).
Moortje, vergeet ik bijna om te zeggen dat ik je taart fantastisch vind. Heb afgelopen week nog een Sara taart met een puzzelplaatje gemaakt, helaas vergeten foto's te maken. Maar deze zou ik graag willen opslaan voor een volgende keer, als dat mag.