51

Re: Pandan Cake....groen en lekker!!!

twinstwins schreef:
pennyroyaltea schreef:

helaas geen indo roots... maar veel plezier :Y

Je hoeft geen indo roots te hebben hoor...Ben ook 100 % belanda... :Y  :D   Als je rijst kan koken ben je al een heel eind :Y  :lol:

:lol:  :lol:  :lol:  :lol: ...idd...

52 Laatst bewerkt door indomommy (09-02-2012 21:08)

hahaha als we maar niet allemaal met een pandancake aan komen zetten  :P

53

Dan eten we die nooit weer denk ik :s

maar er valt vast af te spreken wie wat mee neemt... :Y

hahaha zelf hou ik niet van rijst maar ik kan het wel koken (maak het vaak voor mn vent)

zelf ben ik gek op rendang, maar moet helaas vaak oppassen met indisch eten vanwege trassi (schaaldierallergie)

hier in dordt zit trouwens nog een goed restaurant  :Y  mulia..
das nog een echte..

we hadden er nog 1 bij mij in de wijk maar helaas is hij vorig jaar overgenomen en je proeft t gelijk.. met die dikke chinese bami

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

55

pennyroyaltea schreef:

hahaha zelf hou ik niet van rijst maar ik kan het wel koken (maak het vaak voor mn vent)

zelf ben ik gek op rendang, maar moet helaas vaak oppassen met indisch eten vanwege trassi (schaaldierallergie)

hier in dordt zit trouwens nog een goed restaurant  :Y  mulia..
das nog een echte..

we hadden er nog 1 bij mij in de wijk maar helaas is hij vorig jaar overgenomen en je proeft t gelijk.. met die dikke chinese bami

Gelukkig bestaat het indo eten uit meer dan rijst :9   voor ieder wat wils :Y

klopt  :P gelukkig wel..  alleen oppassen met trassi voor de rest kan alles

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

misschien stomme vraag, maar jullie weten het antwoord vast wel uit te leggen haha.
ik weet dat pandan van een plant komt, maar waar smaakt het naar? voegt het alleen smaak en kleur toe? of doet het ook wat met de structuur? :think:

voor de glutenvrije taarten!

58

glutenvrijtaart schreef:

misschien stomme vraag, maar jullie weten het antwoord vast wel uit te leggen haha.
ik weet dat pandan van een plant komt, maar waar smaakt het naar? voegt het alleen smaak en kleur toe? of doet het ook wat met de structuur? :think:

Volgens mij voegt het alleen de kleur toe. De cake is nog zachter en luchtiger dan een gewoon biscuit. Het veranderd verder niks aan de structuur.

En de het smaakt meer naar kokos door de kokosmelk die je er door gooit...Zoete kokos maar niet te overheersend...

Het is gewoon heerlijke cake!!!

59

Ga het na jullie lovende kritieken ook een keer proberen  :Y

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

60

twinstwins schreef:
rensie schreef:

mmmhhhhh....
staat het recept hiervan ook ergens??? ;)

6 eieren
            6 eidooiers
            125 gram bloem 
            125 gram gesmolten boter 
            125 gram suiker
            1 theelepel pandanvloeistof (hoeft niet )

Verwarm de oven voor op 170  graden. Klop in een kom de eieren en eidooiers los met de suiker.

Plaats de kom in een steelpan met heet water. De bodem van de kom mag het water niet raken. Zet het geheel op een lage warmtebron; zorg ervoor dat het water niet kookt. Klop het eiermengsel met een garde tot het warm is. Als een druppel langzaam van de garde glijdt, dan is het op de juiste temperatuur.

Klop het vervolgens met een mixer, zodat het beslag in volume toeneemt. Spatel er dan voorzichtig de bloem, boter en pandan door. Beboter een springvorm en bedek de bodem met bakpapier.

Schep het beslag erin en laat dit een half uur bakken. Haal de chiffon uit de oven en laat heel even staan. Daarna uit de vorm halen.  Laat de cake buiten de oven afkoelen.

En als je het gemakkelijk wilt doen dan haal je kant en klare mix bij de toko :+

Er staat 6 eieren en 6 eidooiers. Wordt hier dan 6 hele eieren plus  6 eidooiers bedoeld? Omdat de eerste 6 eieren een beetje apart van de rest staat, begin ik te twijfelen.

61

ik lees hier ook dat de smaak voornamelijk zit in de kokos die je erbij doet, maar ik zie geen kokos in het recept staan. Mis ik iets?

62

Ik heb een pak mix gebruikt, er staat een cakeblik in de oven EN 12 cupcakes gevuld alles van 1 pak. Er moesten 7 eieren bij die ik gesplitst geklopt heb en 125 ml kokosmelk. De mix van cake vind ik altijd al lekker, deze mix smaakt ook overheerlijk.
:P

63

smullertje schreef:

ik lees hier ook dat de smaak voornamelijk zit in de kokos die je erbij doet, maar ik zie geen kokos in het recept staan. Mis ik iets?

Sorry, bij het pak gooi je er kokosmelk door heen.  :lol:

En het is 6 eieren gesplist!!....En als je googled op recept pandan cake vind je er allerlei verschillenden. Ook met kokosmelk...maar voor de gemakkelijk zou ik gewoon een pak halen. Net zo lekker en niks moeilijk doen met gesplitste eieren :D

64

hilda55 schreef:

Ik heb een pak mix gebruikt, er staat een cakeblik in de oven EN 12 cupcakes gevuld alles van 1 pak. Er moesten 7 eieren bij die ik gesplitst geklopt heb en 125 ml kokosmelk. De mix van cake vind ik altijd al lekker, deze mix smaakt ook overheerlijk.

heeft het gesmaakt hilda???   :P

65

indomommy schreef:
hilda55 schreef:

heeft het gesmaakt hilda???   :P

jaaaah en en en?????

66

Ohh hier gewoon een oerhollandse die gek is op pandancake..maak m meestal uit een pakje,maar ga dit recept zekers een keer uitproberen..
en al het eten jammie,maak me gek ik hou ervan en m'n gezin ook :Y

67

is het met deze cake ook de bedoeling dat je die moet vullen of gewoon eten als een gewone cake ?

68

Cake is eigenlijk een verkeerde term, want het is ontzettend luchtige chiffon.
En het wordt bij ons altijd gewoon naturel gegeten, want ik kan geen vulling bedenken die iets lekkers toevoegt aan de smaak.

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

69

patje131 schreef:

is het met deze cake ook de bedoeling dat je die moet vullen of gewoon eten als een gewone cake ?

Neeeeeij zeker niet vullen. Dan verpest je de cake...Lekker naturel en lekker groen eten  :D

Ziet er lekker uit!!

Ik ga jouw recept ook eens proberen  :thumb:  heb deze cake nu al vaker gemaakt, wel met een ander recept (gesplitste eieren, en met kokosmelk ipv boter). De smaak is goed maar ik krijg niet dat hele zachte fluffy, luchtige  :think:  ligt dat dan aan de extra dooiers of moet ik er toch een beetje boter doorheen doen  :think: tips zijn welkom!

'I love it when a cake comes together'

71

Ik denk dat je dat luchtige krijgt door wat langer te mixen, net als bij biscuit ;)

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

Ja dat dacht ik ook :) maar ik mix zowel de eiwitten stijf (ook al geprobeerd met wat cream of tartar erbij) als de dooiers helemaal luchtig. De cake is dan wel 'sponzig' en luchtig, maar niet zo fluweelzacht als dat ik 'm wel eens op een markt heb geproefd. Hij lijkt wat taaier. Dus ik ga dit recept ook eens proberen, kijken of het verschil maakt  :)

'I love it when a cake comes together'

73

Sorry dames, ben jullie nog een antwoord schuldig  :o
Wij vonden de cake nou niet echt (zal wel aan mn hollandse grondslag liggen). Ik heb het grootste gedeelte van de cake in de vriezer gedaan. Die ga ik binnenkort eens vullen met ananas of chocolade of beiden. Ik vond de cake erg spons-achtig (dat mag waarschijnlijk ook wel met de benaming "sponge-cake". Ik vond de kleur van de cake wel heel mooi.
De cupcakejes tja, die hebben te lang in de oven gestaan en kunnen als kleine baksteentjes fungeren. Ik heb ze aan de vogeltjes gevoerd.
Iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Ik zal volgende keer sneller een antwoord geven, was veel te druk met andere dingen. Sorry.

74

Jammer, maar smaken verschillen. Ik denk dat het in combinatie met verse ananas en/of chocolade inderdaad ook goed smaakt.
Heb je het recept of de mix gebruikt? (Bij de mix zit kokos, misschien dat dat verschil maakt.)

75

hilda55 schreef:

Sorry dames, ben jullie nog een antwoord schuldig  :o
Wij vonden de cake nou niet echt (zal wel aan mn hollandse grondslag liggen). Ik heb het grootste gedeelte van de cake in de vriezer gedaan. Die ga ik binnenkort eens vullen met ananas of chocolade of beiden. Ik vond de cake erg spons-achtig (dat mag waarschijnlijk ook wel met de benaming "sponge-cake". Ik vond de kleur van de cake wel heel mooi.
De cupcakejes tja, die hebben te lang in de oven gestaan en kunnen als kleine baksteentjes fungeren. Ik heb ze aan de vogeltjes gevoerd.
Iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Ik zal volgende keer sneller een antwoord geven, was veel te druk met andere dingen. Sorry.

Aaaahw wat jammer. Maar smaken verschillen en maar goed ook. Want anders moest ik vechtend door de toko om een pak mix te kunnen bemachtigen :D

En wat betreft de smaken....persoonlijk lijkt het me niks om het te vullen met ananas.....Chocola mwaaaaah mss. Maar ik vind um naturel gewoon ook heueueueueuel lekker :Y