Onderwerp: Pandan Cake....groen en lekker!!!
Vandaag met mijn nieuwe mix "miep" even een beslagje gedraaid voor een pandan Cake....Hmmmm als je luchtig wilt........
Pandan is niet mooi maar wel heel lekker.....
Komt ie-------------->

tnx for looking 
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Pandan Cake....groen en lekker!!!
Vandaag met mijn nieuwe mix "miep" even een beslagje gedraaid voor een pandan Cake....Hmmmm als je luchtig wilt........
Pandan is niet mooi maar wel heel lekker.....
Komt ie-------------->

tnx for looking 
mmmm...lekker hoor...ik had het gisteren gemaakt...nu alles al op
...nu ik jouw foto zie, begin ik toch sterk te twijfelen of ik morgen niet nog eentje ga maken 
Is hier in huis ook altijd binnen NO TIME op!
Hoor nu alweer ohhhhhhh die lust ik ook wel.
(Ik doe de mix ook wel eens in de muffin vorm)
mmmm...lekker hoor...ik had het gisteren gemaakt...nu alles al op
...nu ik jouw foto zie, begin ik toch sterk te twijfelen of ik morgen niet nog eentje ga maken
Ben bang dat deze ook niet lang blijft staan hoor.....Pandan is jammie jammie...Kids baalden al dat het pas klaar zou zijn nadat ze op bed zouden liggen...
Alleen jammer dat mijn blik overstroomde...Dus alles in de chiffon gestroomd en dus moeilijk om de cake er uit te halen...
Is hier in huis ook altijd binnen NO TIME op!
Hoor nu alweer ohhhhhhh die lust ik ook wel.
(Ik doe de mix ook wel eens in de muffin vorm)
Doe je die los of in papiertjes??
Hij ziet er heerlijk uit, ben gek op pandan cake!
Wordt wel weer een keer tijd dat ik het weer maak.
Groetjes Iris
mmmhhhhh....
staat het recept hiervan ook ergens??? 
Ow ik heb hem van het weekend ook gemaakt maar dan de Vanille versie en omdat mijn zwangere schoonzus kwam (en mijn vermoeden was dat ze een dochter krijgen) heb ik de Chiffon Cake rose gekleurd.
Ze krijgen idd weer een meisje, en de Chiffon Cake was zeer geslaagd. Helaas binnen no time op dat ik er geen foto van heb kunnen maken.
Ow ik heb hem van het weekend ook gemaakt maar dan de Vanille versie en omdat mijn zwangere schoonzus kwam (en mijn vermoeden was dat ze een dochter krijgen) heb ik de Chiffon Cake rose gekleurd.
Ze krijgen idd weer een meisje, en de Chiffon Cake was zeer geslaagd. Helaas binnen no time op dat ik er geen foto van heb kunnen maken.
oh herinneringen zeg; ik had vlak na de geboorte van mijn oudste dochter ook een roze chiffoncake gehad (hahaha is waarschijnlijk de indoversie van een geboortetaart ofzo
)
mmmhhhhh....
6 eieren
6 eidooiers
125 gram bloem
125 gram gesmolten boter
125 gram suiker
1 theelepel pandanvloeistof (hoeft niet )
Verwarm de oven voor op 170 graden. Klop in een kom de eieren en eidooiers los met de suiker.
Plaats de kom in een steelpan met heet water. De bodem van de kom mag het water niet raken. Zet het geheel op een lage warmtebron; zorg ervoor dat het water niet kookt. Klop het eiermengsel met een garde tot het warm is. Als een druppel langzaam van de garde glijdt, dan is het op de juiste temperatuur.
Klop het vervolgens met een mixer, zodat het beslag in volume toeneemt. Spatel er dan voorzichtig de bloem, boter en pandan door. Beboter een springvorm en bedek de bodem met bakpapier.
Schep het beslag erin en laat dit een half uur bakken. Haal de chiffon uit de oven en laat heel even staan. Daarna uit de vorm halen. Laat de cake buiten de oven afkoelen.
En als je het gemakkelijk wilt doen dan haal je kant en klare mix bij de toko 
mmmhhhhh....
ik zou het eerlijk gezegd niet weten of er op dit forum ook een recept bestaat van de pandan chiffon cake...MAAR...ik heb het recept wel
... 
rensie schreef:mmmhhhhh....
staat het recept hiervan ook ergens???6 eieren
6 eidooiers
125 gram bloem
125 gram gesmolten boter
125 gram suiker
1 theelepel pandanvloeistof (hoeft niet )Verwarm de oven voor op 170 graden. Klop in een kom de eieren en eidooiers los met de suiker.
Plaats de kom in een steelpan met heet water. De bodem van de kom mag het water niet raken. Zet het geheel op een lage warmtebron; zorg ervoor dat het water niet kookt. Klop het eiermengsel met een garde tot het warm is. Als een druppel langzaam van de garde glijdt, dan is het op de juiste temperatuur.
Klop het vervolgens met een mixer, zodat het beslag in volume toeneemt. Spatel er dan voorzichtig de bloem, boter en pandan door. Beboter een springvorm en bedek de bodem met bakpapier.
Schep het beslag erin en laat dit een half uur bakken. Haal de chiffon uit de oven en laat heel even staan. Daarna uit de vorm halen. Laat de cake buiten de oven afkoelen.
hahahaha er was me eentje voor 
twinstwins schreef:rensie schreef:mmmhhhhh....
staat het recept hiervan ook ergens???6 eieren
6 eidooiers
125 gram bloem
125 gram gesmolten boter
125 gram suiker
1 theelepel pandanvloeistof (hoeft niet )Verwarm de oven voor op 170 graden. Klop in een kom de eieren en eidooiers los met de suiker.
hahahaha er was me eentje voor

De kant en klare mix is handig als je voor de snelle manier gaat.... dus de luie versie
maar ik maak vaak wat indische cake...
(back to my roots)
Lekker hoor Pandan......... 
De kant en klare mix is handig als je voor de snelle manier gaat.... dus de luie versie
![]()
(back to my roots)
Vandaag kwam de luie versie mij heeeel goed uit....maar met org ingredienten is het wel lekkerder....Hmmm krijg helemaal trek in lekker eten...Namu2, sathe, longton, gadao2, soto....jammie jammie...mag ik vast niet posten onder taartenparade 
ow hou op schij uit........ Makan Makan 
ow hou op schij uit........ Makan Makan
........
SilentOne schreef:De kant en klare mix is handig als je voor de snelle manier gaat.... dus de luie versie
![]()
(back to my roots)Vandaag kwam de luie versie mij heeeel goed uit....maar met org ingredienten is het wel lekkerder....Hmmm krijg helemaal trek in lekker eten...Namu2, sathe, longton, gadao2, soto....jammie jammie...mag ik vast niet posten onder taartenparade
adoe zeg....je weet ons wel lekker te maken he... 
Pandan is de beste! En zoooo eeeeeasy om te maken, dat wij eigenlijk altijd wel een pak in de trapkast hebben staan....
(naast de soto boemboe...)
En nu voor een oer-hollandse? Wat is pandan en waar smaakt het naar? Ik ken wel pandan-rijst en dat vind ik lekker, maar pandan-vloeistof? En waar komt die groene kleur vandaan?
oe jammie padan cake..
mijn schoonvader maakt het soms.. zo op...
ik ga met dit recept echt eens maken
trouwens even offtopic maar toch indisch...
al gehoord van wieteke van dort? 
En nu voor een oer-hollandse? Wat is pandan en waar smaakt het naar? Ik ken wel pandan-rijst en dat vind ik lekker, maar pandan-vloeistof? En waar komt die groene kleur vandaan?
Pandan is een plant, die zorgt voor de groene kleur van de cake.
En de smaak... volgens mij smaakt pandan zelf van origine wat noot-achtig, maar omdat mijn familie aan de cake ook kokos toevoegt, proef je bij ons vooral de kokos.
(Bij de weg... bij de toko verkopen ze ook pakken met mix voor deze cake. Hoef je alleen de eieren zelf toe te voegen
)
Ik heb me ook al afgevraagd waar de naam pandanrijst eigenlijk vandaan komt, want voor zover ik weet is de pandan geen rijstplant. Weet iemand dat misschien?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pandanus_amaryllifolius
dat is de plant... inderdaad geen rijstplant
Thanks, dat is hem inderdaad
Ik lees in dat artikel dat rijst soms in mandjes die gevlochten zijn van pandanbladeren gekookt/gestoomd wordt... misschien komt daar de naam pandanrijst vandaan?
@Pennyroyaltea: ik hoorde het idd van Wieteke, wat erg 
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Pandan Cake....groen en lekker!!!