1 Laatst bewerkt door Angi (09-02-2012 09:59)

Onderwerp: Beginner, hulp nodig eerste stapeltaart..

Hallo allemaal,

Ik moet voor mijn zusjes verjaardag een stapeltaart maken. Vierkant.

Ik doe dit trouwens sinds kort, heb pas maar 2 taarten gemaakt...dus ben erg onzeker......hihi

Ik heb een vierkant ondertaart van 25 cm 7,5 cm diep en voor boven een vierkant 20 cm maar deze is niet diep....die wilde ik wat lager hebben, dit omdat de onderste taart gevuld gaat worden met chocola etc....de bovenste wilde ik de vulling gebruiken, framboos yoghurt vulling(het recept komt hier vandaan)http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … rtvulling/  In plaats van framboos heb ik aardbeien genomen in een blik.

Nou heb ik gelezen dat je fruitvulling eigenlijk als ondertaart moet gebruiken.....word dit een probleem?

Ook heb ik via de webshop hier vierkante boards gekocht van 4 mm. Heeft de onderste taart ook zo 1 nodig of alleen de bovenste taart?Voor onder zo een goude?

Ik heb van die houten dowels stokjes, dat moet toch iets boven je taart uitsteken of begrijp ik het verkeerd?

En als ik dan de taart opstapel is de vierkante onderbord van 4 mm goed genoeg, ben bang dat het doorprikt en uiteindelijk zakt?

BVD,

Angi :)

Re: Beginner, hulp nodig eerste stapeltaart..

Hoi Angi,

Volgens mij moet het vullen geen probleem zijn hoor! Ik vul mijn taarten altijd gewoon zoals ik het wil hebben en hou alleen rekening ermee dat in 1 taart de zwaarste vulling onder zit. Maar bij een stapel maakt het volgens mij niet uit, als je 'm maar goed ondersteund.

Onder de onderste taart kun je volgens mij alles doen wat je maar wil  :Y .. Ik zaag zelf altijd een plankje bij een zware taart en doe daar cadeaupapier en van dat doorzichtige verpakkingsspul omheen.

De deuvels horen volgens mij idd net een heel klein beetje (iets van 1mm ofzo) hoger te zijn dan je onderste taart en als je genoeg deuvels gebruikt dan zakt je taart er op een 4mm onderbord echt niet doorheen hoor.

Ik heb je wel even gemeld, volgens mij sta je in de verkeerde rubriek.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, veel taartplezier in ieder geval!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

In principe moeten de dowels gelijk komen met het fondant, er dus niet buiten steken, want dan rust je taart enkel maar op die paar dowels en gaat die wel eens schuiven.

Als je onder de bovenste taart een bordje van 4mm legt, dan gaat die zeker niet doorprikt worden met dowels. Wel best even wat botercrème of royal icing of iets dergelijks op het onderbordje smeren voor je de taart erop legt, ook weer om schuiven te voorkomen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Super dames! Dank jullie wel!

5

Move to ~> Taartdecoratie algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com