Onderwerp: Beginner, hulp nodig eerste stapeltaart..
Hallo allemaal,
Ik moet voor mijn zusjes verjaardag een stapeltaart maken. Vierkant.
Ik doe dit trouwens sinds kort, heb pas maar 2 taarten gemaakt...dus ben erg onzeker......hihi
Ik heb een vierkant ondertaart van 25 cm 7,5 cm diep en voor boven een vierkant 20 cm maar deze is niet diep....die wilde ik wat lager hebben, dit omdat de onderste taart gevuld gaat worden met chocola etc....de bovenste wilde ik de vulling gebruiken, framboos yoghurt vulling(het recept komt hier vandaan)http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … rtvulling/ In plaats van framboos heb ik aardbeien genomen in een blik.
Nou heb ik gelezen dat je fruitvulling eigenlijk als ondertaart moet gebruiken.....word dit een probleem?
Ook heb ik via de webshop hier vierkante boards gekocht van 4 mm. Heeft de onderste taart ook zo 1 nodig of alleen de bovenste taart?Voor onder zo een goude?
Ik heb van die houten dowels stokjes, dat moet toch iets boven je taart uitsteken of begrijp ik het verkeerd?
En als ik dan de taart opstapel is de vierkante onderbord van 4 mm goed genoeg, ben bang dat het doorprikt en uiteindelijk zakt?
BVD,
Angi