1

Onderwerp: Puzzelplaatje valt uit elkaar

Wie kan mij helpen met het volgende. Ik heb al een aantal keren een taart gemaakt, met een puzzelplaatje. Deze legde ik dan eventjes in de diepvries, en dan kon ik het plaatje altijd in 1x overleggen op mijn taart. Dit was echter toen ik nog Ballina fondant gebruikte.De Ballina fondant blijft soepel, ik drukte dan de stukjes strak tegen elkaar aan, en dit bleef tijdens het overbrengen prima zitten. Nu Ballina niet meer te koop is, moet ik noodgedwongen op een andere soort over. Ik heb nu de funcakes al geprobeerd, en afgelopen week de fondant van de Sligro. Het probleem is echter, dat deze puzzelplaatjes wanneer ik ze over wil leggen weer in stukjes uit elkaar valt. Ik heb ze nog redelijk goed weer in elkaar kunnen puzzelen op de taart, maar het wordt dan niet meer zo strak als het was. Hoe doen jullie dat? Ik dek tijdens het puzzelen het plaatje steeds weer af, zodat het zo min mogelijk uitdroogt.

2

Re: Puzzelplaatje valt uit elkaar

Misschien op een dunne cirkel fondant puzzelen. Dat je alle stukjes dus meteen daarop legt. Dan kun je het totaalplaatje in 1 keer makkelijk op de taart leggen.

Liefs, Zanoni

3

De stukjes tijdens puzzelen aan elkaar plakken met water./ lijm

Veel taart plezier

4

Zanoni schreef:

Misschien op een dunne cirkel fondant puzzelen. Dat je alle stukjes dus meteen daarop legt. Dan kun je het totaalplaatje in 1 keer makkelijk op de taart leggen.

Maar dan kun je dus niet bovenop een voorbeeld puzzelen. Lijkt me nogal moeilijk. Ik leg nu de stukjes op het voorbeeldplaatje, en vorm ze dan nog iets bij volgens het voorbeeld.

5

bettie schreef:

De stukjes tijdens puzzelen aan elkaar plakken met water./ lijm

Had ik zelf ook al aan zitten denken, en denk dat ik dit de volgende keer maar probeer(of maar even een paar simpele testpuzzeltjes maken). Ben alleen wel bang dat je glimmende plekken krijgt op je fondant.  Heb ook nog een emmertje satin ice staan. Misschien die eens proberen. Heb echter tot nu toe nog geen fondant gevonden die zo fijn puzzelt als Ballina. Echt balen dat die niet meer verkrijgbaar is.

6

Puzzelen gaat het makkelijkst en wordt het mooist met marsepein..........
Althans, dat is mijn bescheiden mening...... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Annelies schreef:

Puzzelen gaat het makkelijkst en wordt het mooist met marsepein..........
Althans, dat is mijn bescheiden mening...... ;)

Oke, ik heb volgens mij ook nog een pakje marsepein liggen, dus ook daarmee maar eens een proefje maken.  Klinkt trouwens wel logisch, want marsepein blijft ook soepel.