Onderwerp: Help! Red Velvet mislukt!
Hoi allemaal!
Wat was ik enthousiast toen ik voor het eerst de foto's zag van een Red Velvet cake. De mooie dieprode kleur met de witte frosting vind ik prachtig. Met goede moed en een (dacht ik) goed recept van internet ging ik aan de slag. Alles ging goed, maar vond wel dat er veel zonnebloemolie in moest. Na het mixen de mix in de bakvorm gedaan en in de voorverwarmde oven op 175 graden.
Na 25 minuten was de cake nog helemaal nat.. Dus iedere keer tien of vijftien minuten bijgegeven. Uiteindelijk de oven maar op 150 graden gezet en nogmaals een kwartier. In totaal heeft de taart ongeveer 1,5 uur in de oven gestaan..
Het resultaat was een taart die aan de zijkant kei hard was en naar het midden toe steeds zachter. Ik haalde de taart uit de vorm en toen was de bovenlaag helemaal in stukken.. Baal ontzettend en heb heel de bovenlaag weggegooid en de rest besmeerd met de heerlijke cream frosting. Die overigens wel gelukt is en erg lekker(A)
Dit is het recept dat ik heb gebruikt:
Natte ingredienten bij elkaar:
- 2 eieren
- 360 ml zonnebloemolie
- 240 ml karnemelk
- 1 el azijn
- 1 tl vanille
- 50 ml rode kleurstof (heb overigens maar 25 ml gebruikt, want dit was genoeg)
Droge ingredienten bij elkaar:
- 280 gram bloem
- 450 gram suiker
- 1 el cacao
- 1 tl zout
- 1 tl bakpoeder
Eerst de natte ingredienten bij elkaar gedaan en gemixt en daarna de droge bij elkaar gedaan en gemixt. Vervolgens het natte deel toegevoegd aan het droge en nog een aantal minuten gemixt tot hij goed gemengd was.
Hoop dat iemand een idee heeft wat er mis is gegaan of misschien heeft iemand ervaring met dit recept. Zou hem graag nog een keer willen maken, omdat ik zeker weet dat zo'n mooie taart ook erg lekker moet zijn
Alvast bedankt voor jullie reacties