1

Onderwerp: Cricut vraagjes

Hallo,
vorig weekend een cricut aangekocht, en ondertussen ook SCAL 2 op de computer geïnstalleerd, alsook de cricut craft room.

even een vraagje : als ik met scal 2 een figuur wil gaan snijden, dan vraagt hij welke firmware er op het toestel staat, (keuze tussen 1.1 en1.3) nu, ik heb mijn cricut aangestoken, en er komt op het scherm 2.35, wat moet ik nu verder?

en kan ik zowel met de craft room werken, als met de scal 2 met dezelfde machine?
gaat mijn machine niet "tilt" slaan?

- kan ik figuren dat ik gemaakt heb in de scal ook naar de craf room overplaatsen, of gaat dit niet?

ik heb dit nog niet geprobeerd, aangezien ik eerst nog een kabeltje moet kopen om hem aan de pc te koppelen. maar eerst wou ik even duidelijkheid vooraleer ik mijn machine naar de knoppen help.

graag hulp!
bedankt!

2

Re: Cricut vraagjes

Volgens mij kun je in SCAL ook kiezen voor Cricut Cake (pijltjes toetsen) en dan kun je 2.3x kiezen. Doe ik tenminste wel...

Met craftroom heb ik nog niet gewerkt met mijn cricut, ik heb het wel op de computer staan, maar nog niet aangesloten,dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

En dat overplaatsen, heb je CTRL -C al geprobeerd (kopieren) en dan plakken (CTRL V). Dat is de manier waarop ik het zou proberen (ook nog niet zelf uitgeprobeerd).

Succes!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

3

a! gevonden, je moet blijkbaar cricut expression aanduiden! das al 1 iets opgelost :thumb:

dat plakken ga ik straks even proberen!

4

dat kopiëren en plakken gaat niet...

5

je kan in de craft room alleen figuren cutten die in je cartridges staan

6

vandaag kabeltje voor de computer gekocht, en even getest,
idd alleen de cartridges dat je hebt kan je daarin gebruiken, dju toch, dat vind ik nu jammer.....

ook nog iets: ik heb ook scal 2 (een gekraakte versie) en daarmee wou ik een beertje uitsnijden, maar hij sneed eerst 2 lijnen door mijn figuur.... dju toch, en nu dacht ik dat het ging lukken, en dat ik een juiste op de pc staan had...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XBYEYWKW.jpg

7

als je nou eens op cricut gaat zoeken in app. dan vind je al verscheidene topics hier over. 1 bepaald topic die bommeltje geplaatst heeft over de craftroom komt ook dit scal probleem aan de orde volgens mij
en als je op cricut zoekt in how to's dan kom je ook een topic tegen met handige tips