Onderwerp: [FEEDBACK] Er ging van alles mis
Hoewel ik sinds pas 2 maanden deze nieuwe hobby heb ontdekt, had ik aangeboden om een verjaardagstaart te maken, maar er ging van alles mis. Uiteindelijk vind ik de taart wel ok en gelukkig ook de persoon die hem kreeg, maar het was heel anders dan ik had gewild.
Bij het kleuren van witte fondant wilde ik een intense warm rood/roze kleur hebben, maar kreeg dit niet voorelkaar (de kleur is niet intens en niet "fris"). Het werd steeds plakkeriger en de structuur van de fondant werd anders, minder elastisch?
Bij het bekleden van de taart kwamen er al snel scheuren in de bovenste rand, hierdoor heb ik een randje fondant (sugargun) erop geplakt en bloemetjes op de rand geplakt. Kan dit komen door het kleuren van de fondant of gewoon verkeerde techniek van het bekleden?
Nog iets: zijn er tips voor het plakken van fondant op fondant? Ik gebruikte een penseeltje met water, maar bij het verschuiven van de kleine letters om ze op een lijn te krijgen, kreeg ik vlekken.
Het zilver kleuren van het randje om de tekst heen is ook niet goed gelukt, gebruikte hiervoor alcohol en zilver dust zoals ik hier op het forum heb gelezen, maar kreeg het niet egaal.
Heel veel vragen... in iedergeval alvast bedankt voor het kijken en jullie feedback!
(datzelfde geldt trouwens ook voor zwart
)
. Zo weinig mogelijk gebruiken en zo min mogelijk schuiven dus.
Maar als het om alleen een randje gaat kun je het wellicht eerst naast je taart zilver dusten en dan pas op de taart aanbrengen? In ieder geval niet gaan dusten op je taart want dan zit alles onder!
, maar is de FoodPaint van Rainbow Dust iets misschien? Dat zijn al kant en klare (veelal 'metallic') verfkleuren die je dus zó uit het flesje kunt gebruiken.....