Onderwerp: een stapel stapelvragen ;-)
Hallo iedereen,
In mei ga ik een bruidstaart maken en dit wordt waarschijnlijk een stapel van vijf (35-30-25-20-15).
Middels de zoekfunctie heb ik al enige antwoorden gevonden, maar ik heb toch nog een paar vragen.
Ik heb al vaker gestapeld maar dit was niet hoger dan drie hoog. Dit heb ik bij de ene taart met chocosticks en bij de andere weer met maiskolfprikkers gedaan. Wat zouden jullie gebruiken bij bovenstaande maten?
Is een taartkarton van 1mm dik genoeg om mee te stapelen bij bovenstaande maten of kan ik beter cakeboards van 4mm gebruiken? En hoe vullen jullie die ruimte van 4mm dan op? Een extra hoog sierrandje o.i.d.?
Tot nu toe heb ik bij het stapelen gebruik gemaakt van twee aan elkaar geplakte taartkartons (met de vetvrije kant naar buiten uiteraard). Helaas plakte bij bijna alle taarten het marsepein van de onderste taart aan het karton vast en trok je de boel dus kapot. Hoe doen de wat meer ervaren dames (en heren) dit? Maken jullie gebruik van andere kartons (die goud/zilveren kartons hebben volgens mij aan beide kanten een vetvrije laag, plakt dit minder dan de witte kartons?) of smeren jullie het ergens mee in?
Ook is bijvoorbeeld een karton van 20cm altijd iets groter dan het biscuit dat uit een PME pan van 20cm komt. Ik knip er altijd nog een randje af. Ligt dit nu aan mij of hebben meer mensen hier last van? En waarom zijn er dan bijvoorbeeld geen kartons te koop van 19cm? Ik denk dat niemand graag een taart heeft met karton dat er onderuit piept?
Tot slot: ik wil voor de onderste taart een cakedrum van 40cm gebruiken. Voor mijn 'gewone' taarten gebruik ik mdf plaatjes met cadeaupapier en folie, maar dit vind ik voor een bruidstaart niet zo mooi. Ik zie echter dat deze cakedrum vaak mee wordt bekleed met de taart. Maar hoe til je zo'n stapel dan nog op? Dan zit je
toch met vingerafdrukken in het marsepein?
Een stapel vragen maar ik hoop dat iemand mij hier wat mee op weg kan helpen.
Alvast bedankt!
Willemijn