Onderwerp: [How2] zelf unieke stencils maken....
Toen ik een paar weken terug wat vliegende tapijtjes zat te stencillen was ik zo blij met het leuke en vooral snelle resultaat dat ik opeens van alles wilde gaan stencillen, kennen jullie dat
Daaruit kwam eerst de Bruce Springsteen taart voor mijn lief. Meneer Springsteen is niet mijn idool en mijn oorspronkelijke plan was heel anders maar het werkte wel! A4 foto uitgesneden en met wat zwarte RI....
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=181856
Voor mezelf wilde ik natuurlijk iets leuks met bloemen of paisley motieven.
Op internet vond ik wel hele mooie stencils maar mijn budget is op dit moment erg krap dus toen bedacht ik ze zelf te gaan maken.
Benodigdheden voor optie 1:
- lamineerapparaat
- papier
- je eigen tekenskills
- Loeischerp hobby mesje
Teken zelf een patroon van b.v. bloemen of gebruik een afbeelding van internet of zelfs kant en klaar (scrap of inpak) papier.
Let op: als je bedrukt papier wilt gebruiken moeten dat wel motieven zijn die los van elkaar staan anders snij je natuurlijk alles los.
Ik heb hawaiiaanse bloemen getekend en een 125 micron lamineervel gebruikt.
Vervolgens ben ik dit met een heel scherp hobby mesje gaan uitsnijden.
Toegegeven ik was wat over ijverig met tekenen en heb me suf zitten snijden
Bij de kleine rondjes heb ik overigens mijn scrap perforator gebruikt (de crop a dile van memory keepers).
Maar dan heb je wel wat vind ik zelf, dit stencil is 20x20 cm en wil ik gaan gebruiken om in één keer de bovenkant van een taartje te bewerken.
Je kunt natuurlijk ook één mooie bloem doen voor op een cupcake of deze steeds verplaatsen, draaien en herhalen voor op een taart.
Voor optie 2:
- goedkope stevige plastic mapjes (b.v. van action) of plastic tabbladen etc
pons alfabet of iets dergelijks
crop a dile II (app op de foto met oranje/gele handvat) als je gaatjes patroon wilt maken
Voor ik begon met taarten was mijn grote hobby scrapbooking en daar heb ik heul veul materiaal van
Met de crop a dile maakte ik deze stencils:
Ik had nu alleen nog een restje rode icing staan maar dit leek me leuk in roze of lichtblauw voor geboorte cuppies....
Zo heb ik ook een Quickutz stans apparaat en een boel verschillende alfabetten en andere ponsplaatjes. Er zijn verschillende merken snij en pons apparaten om figuurtjes en letters uit te snijden. Een aantal van jullie zullen zoiets ook hebben.
Als je deze letters of figuren uit stevig plastic (of lamineer een leeg vel) snijdt, heb je ook snel leuke stencils.
Vooral voor een monogram op een CC of taart lijkt het me mooi, ik heb tientallen lettertype van Quickutz. Letters als a,b,d,o,p,q zijn wat lastig omdat je met het binnenste rondje zit wat ook op z’n plek moet blijven. Ik heb die letters zo uitgesneden dat het pons app niet helemaal door en door ging, toen met een mesje verder uitgesneden en de rondjes net vast laten zitten. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft en zou het erg leuk vinden als jullie een foto in dit topic zetten van de gemaakte stencils. Zo krijgen we steeds meer leuke ideeën bij elkaar.
Grtz,
Sandra