Onderwerp: Op avontuur met natuurlijke kleurstoffen
Even terug bladerend door de afgelopen maanden heen zie je heel veel baksels met heel veel kleuren voorbij komen. Ik zou vaak nog meer kleur willen gebruiken. Biscuit, fondant, marsepein, royal icing.
Heb je al een keertje marsepein of fondant gekleurd met eetbare kleurstoffen? Dan weet je dat het vaak niet zonder handschoenen lukt en als je per ongeluk de "goedgekeurde" kleurstoffen op je handpalmen en vingers krijgt, lukt het vaak ook met schrobben niet om de kleur te verwijderen. Je kunt je handen ook van tevoren insmeren met crisco. Het vet beschermt je huid tegen de kleurstoffen maar bij mij werkt dat niet goed genoeg en dan moet ik met kleur op mijn vingers naar mijn werk.
Het lukt me niet om natuurlijke kleurstoffen te vinden in Nederland. Ik weet dat ze wel te koop zijn in België, bij de taartenfee.
Helaas, de kleurstoffen roken muf, in sommige potjes zat maar weinig kleurstof en ik kreeg niet de kleur die de verpakking deed vermoeden.
Jammer want in de winkel wist men eigenlijk niets te vertellen over het product. Daar kwam ik zonder extra informatie vandaan.
Het groen in de merengue deed het eiwit dun worden. Vandaar het grote verschil op de foto.
Helaas viel me het tegen om te werken met deze kleurstoffen. Toch zou ik hier vaker mee willen werken.
Heeft een van jullie hier meer informatie over? Alternatieven?
Verder lezen over het kleuren van de merenques? Klik hier
www.carolabaktzoethoudertjes.nl