1

Onderwerp: Kenwood KM005 versus KMM760 (Major)

Omdat de KM005 op dit moment bij de Makro in de aanbieding is (335euro excl) en de KMM760GL bij de Sligro (269euro excl) heb ik vandaag gebeld naar Kenwood om uit te vinden wat het precieze verschil is tussen beide machines.

Ze zijn beide van de Major serie en hebben dus een bak van 6,7l inhoud.
Beide zijn 1200w en worden geleverd met een blender.

Het verschil is dat de KM005 een 4de aandrijfpunt bovenop heeft, voor als je nog de foodprocessor als accessoire erbij koopt. (of al in huis hebt...) Die kan dus niet op de KMM760GL.

Hopelijk heeft iemand iets aan mijn tip!

Oh ja qua inhoud:
in een 6,7l bak kun je
max. 13/14 eieren met mix kloppen
max. 4x botercrèmemix kloppen

Groetjes, Dorothea.

2

Re: Kenwood KM005 versus KMM760 (Major)

Hoi Dorothea, zeker handige info!

bedankt, kim

3

Fijn, dat je er wat aan hebt Kim, alleen kom ik net superkwaad thuis vanuit de Sligro in Amersfoort.... kosten ze nu 399€, schijnt een typfoutje te zijn.....

Groetjes, Dorothea.

4

Dot schreef:

Fijn, dat je er wat aan hebt Kim, alleen kom ik net superkwaad thuis vanuit de Sligro in Amersfoort.... kosten ze nu 399€, schijnt een typfoutje te zijn.....

Dat is idd behoorlijk balen! Wat ga je nu doen?
Ik ga morgen even bij sligro apeldoorn langs. Eerst ff kijken. ( vind geld uitgeven heel moeilijk)

groetjes Kim

5

zusterkim schreef:
Dot schreef:

Dat is idd behoorlijk balen! Wat ga je nu doen?
Ik ga morgen even bij sligro apeldoorn langs. Eerst ff kijken. ( vind geld uitgeven heel moeilijk)

groetjes Kim

wat een heerlijk bericht: ik vind het vaak een feestje, vooral als het voor iets is waar ik heel blij van wordt :o
(geld uitgeven dus hé :)  :D )

6

hihi, wat grappig. Blijkbaar ben ik niet de standaard geld uitgevende vrouw :D . Ben zuinig opgevoed. Gaat er maar moeilijk uit.
Ben samen met mijn vader naar de sligro geweest. Durfde niet alleen :o . Ja, ik weet het; sneu.
Helaas had kitchenaid niet geleverd. Kmix hadden ze wel en nog die gl, maar die is voor mij wel erg groot.
Nu  houden ze voor de de KA apart, als hij wel geleverd wordt. Verwachting is 10 februari.
Ff wachten nog. Hopen dat ik dan nog durf.

7

hoi zusterkim!
nou, ik ben ook zuinig opgevoed hoor!maar heb in de loop van de jaren mezelf wijs gemaakt dat je heel lang van mooie/fijne dingen kunt genieten als je die éénmaal hebt ;) maar ik geef mijn geld wel heel bewust uit, althans, grotere aanschaffen. ik kan gemakkelijk een hele dag winkelen, zonder noemenswaard geld uit te geven, maar áls ik voor iets ga, kijk ik niet op een paar euro :)  :) , bijvoorbeeld bij een keukenmachine.

maar eh, hoezo durf je niet naar de sligro? of durf je alsnog je geld niet uit te geven?

succes :Y

8

Omdat ik een geleende kaart heb, voelt het alsof ik iets illegaals doe. Weet dat hele volks stammen kaarten lenen. Maar toch.
Viel hard mee hoor, toen ik eenmaal binnen was.

In de tijd ben ik wel wat beter geworden hoor, in geld uitgeven. In mijn achterhoofd wel altijd een stemmetje die zegt, wat je allemaal nog meer voor dat geld kan doen.  :rolleyes:

Maar ik kan nu al heel erg genieten van het gevoel dat ik de KA straks heb. FIjn!

9

vanmiddag ging de telefoon nav een mail richting de Sligro... heel begripvol etc etc ging er wat aan doen etc etc, maar er kon niets van de prijs af, maar de volgende keer als ik kom, mag ik bij de kassa een fles wijn of doos bonbons ophalen als goedmakertje....

Groetjes, Dorothea.

10

Dot schreef:

vanmiddag ging de telefoon nav een mail richting de Sligro... heel begripvol etc etc ging er wat aan doen etc etc, maar er kon niets van de prijs af, maar de volgende keer als ik kom, mag ik bij de kassa een fles wijn of doos bonbons ophalen als goedmakertje....

nou, dat is iig wát,ik had laatst bij een niet bij naam te noemen groothandel te weinig betaald (door fout van cassiére), belde daarover, ik werd vriendelijk bedankt, en voor de rest kon ik gewoon afrekenen...
een kleine attentie had ik wel op prijs gesteld, het ging maar om ong. €20,00, maar ja, toch...het idee hé.

sorry, off topic :o

11

zusterkim schreef:

Omdat ik een geleende kaart heb, voelt het alsof ik iets illegaals doe. Weet dat hele volks stammen kaarten lenen. Maar toch.
Viel hard mee hoor, toen ik eenmaal binnen was.

In de tijd ben ik wel wat beter geworden hoor, in geld uitgeven. In mijn achterhoofd wel altijd een stemmetje die zegt, wat je allemaal nog meer voor dat geld kan doen.  :rolleyes:

Maar ik kan nu al heel erg genieten van het gevoel dat ik de KA straks heb. FIjn!

hee, zusterkim, ik shop ook altijd bij Sligro Apeldoorn,
als je een keer onder mijn vleugels mee wilt, dat kan gerust hoor...
maar met de pas van je vader(?) hoef je je ook niet bang te maken hoor :nooo