1

Onderwerp: 1 pers taartje, glutenvrij

Voor aankomend weekend moet ik voor mijn zusje een taart maken met vullingen van frambozen en banketbakkersroom. Daarnaast moet ik een 1-persoons glutenvrij taartje maken. De bbr maak ik normaal altijd zelf, maar ik heb volgens mij ergens gelezen dat je voor glutenvrij ook die van dr Oetker kunt gebruiken, klopt dat?
Moet heel eerlijk zeggen dat ik me nooit eerder verdiept heb in glutenvrij en dat ik nu door de bomen even het bos niet meer zie.
Ik had gedacht een glutenvrij kapsel te bakken volgens het recept wat ergens op het forum staat. De marsepein is glutenvrij. De bbr kan ik dan van Oetker maken. De botercrème moet denk ik gewoon kunnen? Het zal wel lastig zijn een klein taartje te vullen en bekleden daarom ga ik het vandaag uitproberen.  Ik dacht misschien in een IKEA-schaaltje, en dan gewoon een bol taartje er van te maken.
Is er nog iets waar ik om moet denken? Alvast bedankt voor jullie tips.

2

Re: 1 pers taartje, glutenvrij

Je moet voor glutenvrij aparte spullen gebruiken, als je bakt in dezelfde vormen als je gewone taarten heb je kans op sporen van gluten die achtergebleven zijn in je vorm.
Gebruik je de botercrememix? Daar staat bij de ingredienten ook een kopje allergenen onder, weet niet of daar gluten bij staan (heb ook even geen pak bij de hand).
Succes!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

en niet alleen naar allergenen kijken ook naar de ingredienten. soya kan ook gluten bevatten. en E322 kan ook sporen van bevatten. zoiezo de producten die open zijn en je ook gebruikt voor dingen die je voor gewone taarten gebruikt niet meer gebruiken ivm kruisbesmetting. idd andere bakvormen/deegroller/schone niet beschadigde messen enz. niet samen in de oven met een glutenbevattend iets. zorgen dat het rooster waar het op staat schoon is. anders kun je gluten aan je handen krijgen en het weer op de taart over brengen....

als je nog meer wilt weten kun je me gewoon een berichtje sturen. (ik doe niets anders dan glutenvrij bakken namelijk  ;) )

voor de glutenvrije taarten!

bij de botercreme, de boter glutenvrij?

voor de glutenvrije taarten!