Onderwerp: Mag ik het bakblik of de oven de schuld geven?
Hoi!
Ik heb een probleem en ik kom er maar niet uit!
Sinds een paar maanden bak ik taarten en ik gebruik altijd het recept voor biscuit hier van de site, dat gaat sinds het begin hartstikke goed en mijn biscuits worden meestal mooi hoog.
Tot een paar weken terug. Ik maakte het beslag zoals altijd in mijn bakblik(springvorm) dat ik altijd gebruik van Kaiser (gekocht bij blokker). Tot overmaat van ramp ging het helemaal mis en was het resultaat een plak niet gerezen rubber. Kan een keer gebeuren dacht ik, misschien de eieren niet goed. Tot ik daarna een nieuw, kleiner bakblik kocht (bij LIDL, is qua kleur ook donkerder dan mijn kaiserblik.) En twee keer achter elkaar zo'n zelfde rubberplak bakte. En een week later weer precies hetzelfde! (weer lidl-blik). Daarna heb ik in mijn Kaiserblik weer 2 x een mooie gebakken.
Als test heb ik in het lidl-blik een gewone cake gebakken (omdat die ingredienten dan gewoon goed zijn etc.) en raad eens... ook een rubberplak!
Ligt het nu aan dat Lidlblik? Hebben meer mensen hier last mee? Maar omdat de eerste mislukking in mijn 'gewone' blik was twijfel ik dus of het niet aan mijn oven ligt?
Alvast bedankt voor het lezen, hopelijk heeft iemand een tip of antwoord?
Groetjes Bie