1

Onderwerp: kenwood kmix of kitchenaid?

Hallo dames,
ik zit al een jaar heerlijk op deze site te neuzen, ben niet zo actief met foto's plaatsen, wel met bakken ;)
maar heb nu een dilemma: heb geld gespaard voor een nieuwe keukenmachine, maar zal ik de kenwood kmix doen of toch voor de kitchenaid gaan? vind het een hoop geld, is ie het echt waard?
weet dat er al heel veel over geschreven is, en heb het allemaal gelezen, daarom twijfel ik ook...

Re: kenwood kmix of kitchenaid?

Hoi hoi Alinda,

toen ik met bakken begon mixte ik nog gewoon met een handmixer. Bij mijn eerste echte opdracht begaf die het en holde ik naar BCC voor een nieuwe. Daar kocht ik voor 45 euro een philips huis tuin en keuken mixer, op standaard en mengkom. Die mengkom draait. Dat scheelde stukken!!!!  Dus, dacht ik, ging ik sparen voor een échte keuken machine. In eerste instantie wilde ik de Kitchenaid. Tot ik m in t echt zag en niet kon kiezen welke kleur ik zou willen. Van het weekend was de Kenwood Patissier (MX 270) bij de Makro in de aanbieding. Na wat gegoogle besloot ik die te kopen. Hij voldeed an mijn eisen, heeft een leuk design en is veeeeel vriendelijker van prijs.
Maar eigenlijk..... was die philips mixer net zo goed..... Of ik doe iets vreselijk verkeerds....
Laat je dus goed voorlichten en kijk of je de apparaten kunt testen of aan het werk kunt zien!!!

Succes,

José

3 Laatst bewerkt door djehr (07-12-2011 20:20)

Heb de kitchenaid en moet zeggen dat dit bij mij het meeste gebruikte apparaat in de keuken is. Ik heb er ook de hulpstukken bij, dus kan raspen, schaven, pureren, mixen....
Heb hem nu 3 jaar en kan echt niet meer zonder  :D

Ik heb pas geleden op school een klassenactiviteit gedaan met cupcakes bakken. Ik had mijn kitchenaid bij mij en de andere moeder een goedkope (wel uitgebreide) keukenmachine. Het verschil tussen die twee was verrassend. Mijn cupcakes waren mooi hoog gerezen en die van haar vrij plat. Terwijl we exact dezelfde ingrediënten en baktijd gebruikten...

4 Laatst bewerkt door eritaartje (07-12-2011 20:57)

Hallo Alinda,
Ik heb voor de Kenwood patissier gekozen omdat deze 400watt heeft en de kitchenaid maar 300watt! En de prijs is milder, €159,00, en de kitchenAid €450,00!!!(kan je er nog een paar hele mooie leren laarzen bij kopen)! ;)  ;)
En ik ben zeer tevreden met de kenwood!  :thumb:

Ik heb zelf sinds een paar weken de Kmix en ik ben er super super super tevreden over!

Misschien leest iemand dit topic nog wel, had al eerder in een ander topic gevraagd om advies... Ik heb dus de kenwood patissier sinds kort en vroeg me af of het iemand lukt om een hoog kapsel te krijgen voor een 15cm taart met deze mixer? Ik ben een béétje teleurgesteld..... (ten opzichte van mijn eerder genoemde philips...)

José

7

ja eigenlijk heb je vergelijkingsmateriaal nodig, wat desiree zegt, dat is wel heel verrassend ja.
maar als de kmix goed is, is ie goed.. ;)
en die paar laarzen is ook nooit weg!
wacht nog ff de reacties af hier.
jullie alvast bedankt!

8

Ik heb een Kitchenaid en ben er superblij mee. Ook kleine hoeveelheden mixt hij heel goed en taartjes van 15 cm worden gewoon net zo hoog als grotere taarten. Kitchenaid is inderdaad minder watt dan een kenwood, maar dat kan je niet vergelijken omdat de aandrijving bij beide machines anders is. Kitchenaid heeft aandrijving gelijk in de kop en bij de Kenwood niet en daarom heeft de Kenwood meer watt nodig (hoop dat ik het goed heb uitgelegd).

9

Alinda,
ik deel jouw dilemma  :s

Ik kan ook niet kiezen. Ik twijvel tussen de kenwood patissier en K-mix 51. KA koop ik in mn dromen,zit ver boven mijn budget!!!

De K-mix vind ik zelf een stuk mooier  :Y , maar is dan ook +- € 100,-- duurder. Maar heeft wel meer Watt en de mengkom is ruimer. Veel goeie en een paar slecht reacties over gelezen. :think:

Over de Patissier zijn de meningen ook heel verschillend. Hij is voor kleine beetjes niet echt geschikt en heeft een zwak punt die bij te zwaar beslag. Er was een reactie over 'vreemde geluiden tijdens het schakelen van snelheden'. Andere zijn er super happy mee.

Ik heb ook al van alles en nog wat gelezen. Heb minder negatieve reacties gelezen over de K-mix. Maar durf de beslissing niet definitief te nemen. :rolleyes:  :nooo

Overgens kom ik hier op deze forum minder K-mix 51 reacties tegen.

Ik ben de 21ste jarig en wil nu toch echt een keuze maken.

Een ding weet ik in elke geval wel, ik wil hem in het ROOD  :Y

Help, help, help...

10

Ik heb de kenwood patissier terug gebracht.
Met mijn phillips handmixer is de biscuit hoger en de botercreme mooi egaal en luchtig. voor dat geld wil ik er wel helemaal happy mee zijn.
In mijn botercreme blijven hele kleine klontjes van alles geprobeerd.

Ik ben nu op zoek naar een mixer die mijn dromen wel waar kan maken. nl eentje die goed mixt. ik eb geen keukenmachine nodig maar een zwaardere mixer. mijn handmixertje waort nl behoorlijk heet. :)

Zonder taart geen feest!

Ik ben ook nog aan het twijfelen!!! Ik heb nu een handmixer en dat lukt prima.. Maar voor het gemak en snelheid lijkt mij zo'n Kenwood wel praktisch...

Moet wel snel beslissen want de aanbieding vd Makro loopt binnenkort af....

12

By de Makro is de Kenwood helaas op een creme na uitverkocht.
Ook by andere winkels voorlopig niet leverbaar.
Dan zal er wel veel gebakken worden dit weekend;-)

Ik kook en bak glutenvrij :-))

13 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (19-12-2011 14:57)

Ik heb de kenwood Kmix 51 en ben er ontzettend tevreden over :Y  :thumb:

14

Madame Gâteau schreef:

Ik heb de kenwood Kmix 51 en ben er ontzettend tevreden over :Y  :thumb:

Hoi Femke,
Kan je me vertellen of de K-mix 51 het ook goed doet met kleine hoeveelheden, eiwit/slagroom?

Kan ik namelijk weining over vinden. Las ook een reactie over het kleuren van fondant/marsepein met de deeghulpstuk. Kan dat?

Ben benieuwd.

Groetjes,
Bianca

15

Ik heb als eerst de Kenwood patissier gekocht en daan 6 maanden later de Kitchenaid gewonnen. Ik vindt de Kitchenaid better en voraal als je kleine hoeveelheden mixed.

16

Als je genoeg geld ervoor hebt, altijd Kitchenaid. Zet ze maar naast elkaar dan zie je al gelijk verschil. En dan hebben ze nog niet eens gedraaid  :D

17

Ik heb een Kenwood Patissier MX275, ik vind hem ideaal en wayyyyyyy better dan mijn handmixer!!! Mooie, hoge, luchtige biscuits!

@joosjepoosje: mix je vantevoren ook de eieren eerst luchtig? Dat doe ik altijd als eerste als die op kamertemperatuur zijn. Dan het water erbij en nog een minuutje mixen. Dan pas de mix erbij, na een minuutje even omspatelen om zeker te zijn dat er niks op de bodem is gezakt en dan pas gaan de 8 minuten snel mixen bij mij in... daarna nog 2 minuten langzaam en het beslga is echt heel luchtig!

18

Ik heb een Kenwood Chef  en die is 1100 watt en dat komt omdat ik ook vaak brood bak. Dan is het fijner als je een zwaardere machine hebt voor het kneden. En met taart bisquit is een fluitje van een cent met deze machine

Ik heb een kichenaid en ik hij doet het geweldig. Ik kan niets meer van een mixer verwachten. Het koste wat maar dan heb je ook echt iets goeds  :)

20

Ik heb sinds 2 weken ook een Kenwood Chef. Ik ben er tot nu toe heel erg tevreden over. Beslag wordt lekker luchtig en ook kneden van gistdeeg voor brood is een fluitje van een cent.

21

nou, na veel wikken en wegen heb ik dan toch de kitchenaid gekocht!
GEWELDIG :Y  :Y  :Y
Ben er heel blij mee, biscuit mixt ie echt luchtiger, veel botercreme, deeg hij doet het allemaal, staat mooi te pronken op mijn aanrecht zodat ik er elke dag weer blij van word
bedankt voor jullie reacties!

22

Wie heeft ervaring?

Al enige tijd overweeg ik een Kenwood keukenmachine aan te schaffen. Alleen zijn deze erg prijzig. Nu zag ik via marktplaats  een aanbieding van diverse modellen voor een zeer lage prijs.

Ik bak regelmatig brood en maak taarten.  Aangezien er diverse modellen en uitvoeringen zijn wil ik graag weten waarop ik moet letten?

Alvast bedankt

23

Ik heb een rode K-Mix (KMX 51). Toch iets goedkoper (heb EUR 257,50 betaald) dan de KitchenAid. Heel ander design, maar wel mooi vind ik.

Voor biscuit, pannekoekenbeslag, oliebollendeeg enzovoorts is het echt super. Minder dan een halve liter slagroom vindt ik minder goed lukken, de ballonklopper komt dan toch niet overal, daar gebruik ik weer een handmixer voor.

Heb 'm destijds vooral aangeschaft voor kneden van brooddeeg. Dat is geen doen met een handmixer (je zwak en je krijgt kramp in je handen van het vasthouden). Met de hand kneden is helaas geen optie meer voor me. En kneden kan hij als de beste!

Had hiervoor alleen een handmixer en geen standmixer, dus kan lastig vergelijken helaas.

24

ik weet het echt ook niet.. zit nu al een aantal weken te twijfelen. ik wil heel graag de kitchenaid vooral met roze of paars.. en goed machine is.. maar dan denk an geld en ja is hoop geld.. ik bak alleen voor fam.. vrienden.. visite.. werk.. en hoop eventueel uit te gaan breiden.. dan denk weer inderdaad de kenwood pattiserie of de kenwood km51.. geloof ik .. advies please!!!

25

Ik heb een kitchenaid en die wil ik voor geen goud missen. Ik gebruik hem niet alleen als mixer maar ook als keukenmachine. Heb ook bijna alle accessoires hiervan en die gebruik ik ook vaak met heel veel plezier!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.