1 Laatst bewerkt door Kiruiv (30-01-2012 09:28)

Onderwerp: Dubbele hoogte, hoe?

Ik weet niet of ik in de juiste rubriek sta, dus ik meld me gelijk maar even  O-) .

Voor een bruidstaart, wil ik graag een paar lagen van de stapel dubbel hoog maken. En wel zo: 25-25-20-15-15-10 cm.

Nu heb ik gegoogled en ben ik tegen gekomen dat je dan 2 biscuits moet vullen en dowelen zoals je gewend bent, de bovenste op een drum op de ander zetten, afsmeren en vervolgens bekleden als 1. Met het aansnijden haal je dan eerst een mes langs de rand en haal je de bovenste dubbele ervan af en kun je ze aansnijden.

Maar dan heb je de onderste laag toch zonder bovenkantje? Is dit niet raar? Kan het anders of is dit gebruikelijk? Ik hoop dat jullie me willen helpen!

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

2 Laatst bewerkt door Carien (30-01-2012 09:38)

Re: Dubbele hoogte, hoe?

:think: ja, da's misschien wel een beetje raar ja.... bij het aansnijmoment is het natuurlijk nog wel mooi enz.
Wanneer de taart verder aangesneden wordt is de aandacht daar al wel weg (iedereen kijkt hoe bruidspaar taart eet ;) ), dus misschien maakt dat niet uit?
Krijgen de mensen die geen fondant/marsepein lusten ook een lekker stukje  :+

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Hoi Kim
Ik vind het niet raar om geen bovenkantje te hebben maar als perse toch een bovenkant wil kan je de onderste toch ook heel dun bekleden. Maar ik denk dat je dat bij het ontmantelen van de taart(het is net een bom :lol: ) toch kapot zult trekken. Ook denk ik dat ie mooier te bekleden is als je hem in 1 keer bekleed dan heb je minder naadjes en bobbeltjes die je er weer uit moet smootheren. En mijn matroesjka was ook meerdere taarten op elkaar en die ging glijden dus ik denk dat je in de dubbele lagen ook nog 1 lange dowel moet steken. Het is een heel veraal geworden ik hoop dat je er wat mee kan. Groetjes Marije

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

4 Laatst bewerkt door Nel (30-01-2012 09:52)

Hoi Kim,

Ik heb ook eens zo een kerstkaars taart gemaakt van 2 biscuits van 20 cm. Ik vond een kale bovenkant ook geen gezicht, dus heb op de onderste taart een rondje marsepein van 20 cm doorsnee gelegd en er hier en daar een sterretje opgeplakt. De zijkanten heb ik dus nog niet bekleed.
Daarna gedoweld, 2e taart erop en toen in z'n geheel bekleed. (Rotklus trouwens...  :s )

Ben benieuwd hoe je het op gaat lossen, succes!

5

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou zeggen neem een grote stok/douwel, voor de volledige taart maak in al je taarten een gat in t midden en dan hup zo er omheen schuiven.

Ken jij de webshop van Taartmonster.nl al?? Neem dan snel een kijkje op: http://shop.taartmonster.nl/
OF http://www.facebook.com/taartmonster We bestaan 1 jaar, check onze aanbieding!

6

Even denken...........stapelvragen mogen altijd in taartdecoratie algemeen, dus deze krijgt een [MOVE] die kant op.
Bedankt voor het melden!

7

Hey Kim,

Ik heb de verjaardagstaart voor kleine meid ook met een dubbele taart gemaakt. Wel een kartonnetje ertussen en stutten, anders wordt het te zwaar en zakt hij in. Als je echt heel graag nog een laagje fondant ertussen wilt kun je misschien de naad tussen de taarten wegwerken met een sierrandje ofzo, maar ik denk dat je het graag in één stuk wilt bekleden. Dan zou je nog beide taarten dun kunnen bekleden, dan bovenop elkaar zetten, met de sugargun de naad opvullen en met een natte vinger gladstrijken (of dichtsmeren met BC als de naad te wijd is), en dan het geheel nog een keer bekleden.
Ik zou er zelf geen fondant tussen doen. ;)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

8

carien schreef:

Krijgen de mensen die geen fondant/marsepein lusten ook een lekker stukje  clown

Ja dat is waar!

marijetje schreef:

...Maar ik denk dat je dat bij het ontmantelen van de taart(het is net een bom :lol: )...

:lol:  :lol:  :lol:

willemz schreef:

Ik zou er zelf geen fondant tussen doen. wink

Oke! Thanks!

Ik denk dus dat ik het zoals Marijetje en Willemz doe: 2 op elkaar met een drum/kartonnetje ertussen, afsmeren en in z'n geheel bekleden. (en dan een demontage handleiding ala Ikea erbij voor de dubbele lagen ;) ) Bedankt meiden!!!

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

9

Wanneer ik een barbietaart maak doe ik hier ook een dubbel (ivm plakken) kartonnetje tussen. Op de onderste taart leg ik dan een rondje marsepein iets kleiner als de taart. Dan in zijn geheel afsmeren en bekleden  :Y