Onderwerp: taart voor bij de Koningin..
.. van Pieterburen .
Da's een hotel; vriendin is daar naartoe met de 3 andere leden van haar kookclub en de diverse familieleden.
Ik dacht een prinsessentaart (kijk maar even op de site van het hotel ), maar nee, het moest een witte worden, met het logo en naam van de kookclub...
Het logo is een soort bloot Blond-poppetje, met op het hoofd broccoli
(als haar), d'r borsten zijn van tomaten en er doet ook nog een pruim mee...
Ik heb er een dag en een nacht over gedacht en besloten dat ik dat niet zou doen. Vriendin begreep het (zal wel te moeilijk zijn ...neueu, ik wil het gewoon niet ). Als de tekst er dan maar op zou komen te staan.
Na enig denken werd het een keukentaart, met de tekst 'La catin de cuisine' achterop...
Ze hebben besloten dat het de 'keukensloof' betekent, omdat er altijd één iemand de klos is, die een hele avond aan het werk is, terwijl de rest kletst en eet. Volgende keer is een ander dan de sloof..
Anyway, voor het hele verhaal weer, deze taart heeft toch wel enig uitleg nodig, dacht ik zo
Het schortje ter grootte van de theedoek vond ik wel een beetje bij La catin passen
En de achterkant
Alles marsepein, behalve de zwarte letters, da's fondant met paste.
Vanillebiscuit met limoen, citroen merenguecrème met pistache nootjes en witte chocolade merenguecrème met bosbessen (beide 2 lagen). Samenstelling volledig gepikt van iemand hier van het forum .