1 Laatst bewerkt door Carien (29-01-2012 14:20)

Onderwerp: taart voor bij de Koningin..

.. van Pieterburen  :Y .

Da's een hotel; vriendin is daar naartoe met de 3 andere leden van haar kookclub en de diverse familieleden.
Ik dacht een prinsessentaart (kijk maar even op de site van het hotel ;) ), maar nee, het moest een witte worden, met het logo en naam van de kookclub...
:s  :think:  :s
Het logo is een soort bloot Blond-poppetje, met op het hoofd broccoli
(als haar), d'r borsten zijn van tomaten en er doet ook nog een pruim mee...
Ik heb er een dag en een nacht :rolleyes:  ;) over gedacht en besloten dat ik dat niet zou doen. Vriendin begreep het (zal wel te moeilijk zijn :think: ...neueu, ik wil het gewoon niet :nooo ). Als de tekst er dan maar op zou komen te staan.

Na enig denken werd het een keukentaart, met de tekst 'La catin de cuisine' achterop... ;)
Ze hebben besloten dat het de 'keukensloof' betekent, omdat er altijd één iemand de klos is, die een hele avond aan het werk is, terwijl de rest kletst en eet. Volgende keer is een ander dan de sloof..

Anyway,  :o voor het hele verhaal weer, deze taart heeft toch wel enig uitleg nodig, dacht ik zo :think:

https://lh6.googleusercontent.com/-SGpQsB-877c/TyQUdqnjHMI/AAAAAAAATV0/h6GaZuDbg3g/s800/IMG_3255%2520%2528Kopie%2529.JPG
Het schortje ter grootte van de theedoek vond ik wel een beetje bij La catin passen ;)

En de achterkant
https://lh5.googleusercontent.com/-PmuhHp-LWRw/TyQUnoveHTI/AAAAAAAATV8/RTjGz3vNYhg/s800/IMG_3257%2520%2528Kopie%2529.JPG

Alles marsepein, behalve de zwarte letters, da's fondant met paste.
Vanillebiscuit met limoen, citroen merenguecrème met pistache nootjes en witte chocolade merenguecrème met bosbessen (beide 2 lagen). Samenstelling volledig gepikt van iemand hier van het forum :o  :thumb: .

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: taart voor bij de Koningin..

Deze vond ze vast nog veel leuker!
Wat is hij ontzettend strak en origineel!
De vullingen klinken ongelofelijk lekker!
En ach, beter goed gejat als slecht verzonnen!

3

Carien, heel leuk gedaan! :thumb:

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

4 Laatst bewerkt door Sylliek (29-01-2012 13:29)

@Carien, heel goed, gewoon bij je principes blijven! Hij is toch zo ook harstikke leuk geworden?

Ik wil niet flauw zijn maar er staat volgens mij niet "la cache de cuisine" maar "la catin de cuisine"?? Overigens komt de taarttekst qua vertaling het dichtst bij jouw uitleg, hoewel google hem toch echt anders vertaald... (de vertaling durf ik hier niet te plaatsen ;-))

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

5

Deze was vast véél leuker om te maken!!
Hij is super geworden!!

6

Wat is deze gaaf geworden!!

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

7

Sylliek schreef:

@Carien, heel goed, gewoon bij je principes blijven! Hij is toch zo ook harstikke leuk geworden?

Ik wil niet flauw zijn maar er staat volgens mij niet "la cache de cuisine" maar "la catin de cuisine"?? Overigens komt de taarttekst qua vertaling het dichtst bij jouw uitleg, hoewel google hem toch echt anders vertaald... (de vertaling durf ik hier niet te plaatsen ;-))

En nou moest ik natuurlijk zelf gaan googlen wat la catin dan betekent hahaha... :D

8 Laatst bewerkt door Carien (29-01-2012 14:30)

Sylliek, je hebt gelijk  :thumb: ( :grr:  :o) , ik zal m'n tekst effe aanpassen.
En mede daarom wilde ik die tekst niet voorop m'n taart :D  ;)

Dank voor jullie reacties :)

ik hoorde net dattie heel lekker was en dat de roze binnenkant een grote verrassing was geweest :D  Leek me wel leuk, bij die witte vullingen :) .

9 Laatst bewerkt door Hertje (29-01-2012 19:51)

Met zo'n tekst moet-ie eigenlijk naar de 18+. ;)

Goed dat je er jouw eigen draai aan gaf en deze superleuke :thumb: keukentaart maakte! :Y

En die vullingen: :9

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

10

Oh Carien, die is ook weer heel mooi geworden zeg. :thumb:
En die vullingcombinatie... mmmmmmm  :9

De vertaling heb ik ook even gegooled, want ik was wel nieuwsgierig geworden.  :D

Dat is toch een TAART waard!

11

Haha ik heb ook al gegoogled... :D

Prachtige taart Carien! Ik wil ook wel zo'n 6pits gasstel ;) Heel mooi gemaakt en leuke details! Hebben ze nog een foto gemaakt van de binnenkant?? Leuk zo'n verrassing!  :thumb:

Groeten,
Linnn

12

Ja,we leren zoveel van dit forum, zelfs frans  :Y   :+

Linnn, ik heb wel een foto van de kale biscuit ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4T6J7NL-D.jpg