1

Onderwerp: Duncan Hines Creamy vraag

Ik heb in zoekfunctie gezocht maar krijg eerder een foto zien dan de vragen wat je ermee kan doen:

Ik heb 2 potten Creamy Classic Vanilla van merk Duncan Hines gekregen van iemand. Maar wat doe je ermee???

Kan je ook kleurstof doorheen doen zodat ander kleur word?? Is het kantklaar voor gebruik?

Mijn engels is echt bar slecht en staat alleen in engels beschreven op pot (degene is in engeland geweest op vakantie vandaar)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

2 Laatst bewerkt door djehr (28-01-2012 20:37)

Re: Duncan Hines Creamy vraag

heb even opgezocht op internet:

Dit is kant en klare glazuur die volgens mij niet helemaal hard wordt. Je kunt er cakes en cupcakes mee glazuren. Ik denk dat het vergelijkbaar is met de Wilton Decorating Icing:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … p-111.html
Daar kan dus ook gewoon een kleurtje doorheen.

Ik weet niet of de text op je pot dezelfde is als deze
http://www.duncanhines.com/content/products/product/50/product-box-creamy-home-style-classic-vanilla-frosting.jpg

maar hier in ieder geval de vertaling...
Notes: Generously frosts two 8" or 9" layers or a 13"x9" cake, brownies or about 36 cupcakes.
Je kan met deze pot makkelijk twee lagen van een 20 of een 22,5 cm cake  bekleden of een taart van 22,5x22,5 cm, brownies of ongeveer 36 cupcakes.

Store unopened can at room temperature, not over 90°F.
Bewaar de ongeopende pot op kamertemperatuur en niet warmer dan 32 graden.

Stir room temperature frosting in can before using (cold frosting is difficult to spread).
Roer het glazuur voor gebruik in de pot goed door. Koude glazuur smeert moeilijk.

Cool cake completely. Brush loose crumbs off cake before frosting.
Laat de cake volledig afkoelen en veeg losse kruimels van de cake voordat je gaat glazuren

Cover and refrigerate any remaining frosting for up to 2 weeks.
Sluit het glazuur dat je over hebt goed af en bewaar het maximaal 2 weken in de koelkast.

3

Super bedankt...Dit is hem inderdaad.

Oke dan ga ik morgen maar lekker aan de slag met cupcake haha kan ik mooi gaan oefenen voor toefjes..

je kan er ook cakepops mee maken

I never met a calorie I didn't like....

5 Laatst bewerkt door Cupla (28-01-2012 20:51)

Daar zal ik me nog moeten gaan verdieppen in Cakepops. Ziet wel leuk uit trouwens. Heb tot nu toe vooral alleen succes in Cupcake,

Moet je dan gewoon cupcake deeg verkruimelen erdoor en dan balletje draaien????

6

Ik heb het vorige week gekocht om eens te proberen.

Heb er 1 taartje van 17,5cm rond en 1 van 22,5cm rond mee afgesmeerd (ook om te proberen). Dát doe ik in elk geval niet weer. Ging prima maar wel meer tijdrovend dan met ganache en/of botercrème. Het wordt niet zo mooi hard als botercrème of ganache en blijft dan ook, bijvoorbeeld, te makkelijk aan je paletmes plakken als je probeert het glad(der) te maken.

Het is overigens wel érg lekker!  :9
Ben niet zo'n zoetekauw over het algemeen maar hiervan kan je ongemerkt toch snoepen......  :+

Ik had nog best wel wat over na het afsmeren van deze twee taartjes. Éen zo'n potje is prima.

Ik denk daarentegen dat je het best kunt gebruiken als vulling, bijvoorbeeld met een laag frambozen erop? Zoet en fris........ mjammie!  :9

7

annick67 schreef:

Ik heb het vorige week gekocht om eens te proberen.

Heb er 1 taartje van 17,5cm rond en 1 van 22,5cm rond mee afgesmeerd (ook om te proberen). Dát doe ik in elk geval niet weer. Ging prima maar wel meer tijdrovend dan met ganache en/of botercrème. Het wordt niet zo mooi hard als botercrème of ganache en blijft dan ook, bijvoorbeeld, te makkelijk aan je paletmes plakken als je probeert het glad(der) te maken.

Maar het mooie van dit spul is dat je het niet helemaal glad hoeft te maken.
Je smeert grof af en zorgt wel dat de laag er overal ongeveer even dik op zit. Dan je fondant of marsepein er omheen en dan ga je hem eigenlijk pas glad maken. Als je taartje dan even staat wordt de icing vanzelf harden en heb je een supermooi glad taartje. Ik heb deze techniek gebruikt bij de Colette workshop van SuikertaartjesSuuz en werkt perfect.

Voor cakepops zie dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17249

8

Ik denk dat ik lekker ga gebruiken als toef op cupcake met framboos of aardbei....En in cupcake zelf doe ik laagje jam erin....

Ik heb idd beetje geproeft, ben zelf ook niet zoetkauw maar deze vond ik idd meevallen...Smaakt niet slecht zal ik zeggen. Botercreme vind ik niet zo lekker om happen...Misschien ligt aan mij??

Heb in elk geval boek van Rudolp van veen en daar staat ook basisrecept voor Botercreme, misschien maar opnieuw proberen wie weet gaat goed dit keer. Oefenen baart kunst zeggen ze  ;)

9

djehr schreef:

Maar het mooie van dit spul is dat je het niet helemaal glad hoeft te maken.
.....

Als je taartje dan even staat wordt de icing vanzelf harden en heb je een supermooi glad taartje. Ik heb deze techniek gebruikt bij de Colette workshop van SuikertaartjesSuuz en werkt perfect.

Dát vond ik dus niet gebeuren: het hard worden. Het werd wel harder, maar niet zo 'hard' als ik van botercrème en/of ganache gewend ben.

Ook bij de (buttercream) icing van Wilton werd dat wel (iets) hard, maar dit bleef een stuk(je) zachter dan die icing.....  :s

Ik zou het wel weer gebruiken maar dan als vulling, niet om mee af te smeren.