1

Onderwerp: Hulp bij gebruik fillegreemold

Vol enthousiasme de filligreemold aangeschaft  2 weken geleden.
En gisteren had ik DE perfecte taart er mee willen maken.
Mijn grote bloemen waren prachtig geworden en de filligreerand zou de taart helemaal afmaken.
Maar wat een teleurstelling... Na uren en uren prutsen had ik nog geen rand en heb ik het uiteindelijk opgegeven en er een dubbele parelrand langs gemaakt.

Heeft er iemand misschien DE tip voor me waardoor het me wel gaat lukken een volgende keer?

Ik heb fondant gebruikt en dit in kleine sliertjes gedaan om de mold ermee op te vullen, goed aangedrukt en er voor gezorgd dat alles even dik gevuld was. Crisco gesmeerd in de mold. In de vriezer geprobeerd, uit de mold proberen te halen met een naaldje etc,etc... Maar niets hielp.

En toch moet het kunnen want zie hier op het forum de mooiste taarten voorbijkomen met zo'n rand.

Dus wie oh wie heeft er een oplossing voor mij???
Alvast bedankt!!!

2

Re: Hulp bij gebruik fillegreemold

Er is al een topic over dit onderwerp.

Maar wat ik zelf doe is steeds kleine stukjes fondant in de mold drukken, goed erin drukken en tegen elkaar drukken (omdat het kleine stukjes zijn). Ik begin in een hoek. Het aandrukken in de mold is belangrijk voor het krijgen van de print op je fondant. Dan even in de vriezer voor het er makkelijk weer kunnen uithalen.

3

Theodora schreef:

Er is al een topic over dit onderwerp.

Maar wat ik zelf doe is steeds kleine stukjes fondant in de mold drukken, goed erin drukken en tegen elkaar drukken (omdat het kleine stukjes zijn). Ik begin in een hoek. Het aandrukken in de mold is belangrijk voor het krijgen van de print op je fondant. Dan even in de vriezer voor het er makkelijk weer kunnen uithalen.

Ik had gezocht maar niet gevonden.. kun je me misschien zeggen waar ik die vind?

4

Zoekenop filigree in decoreren en taartdecoratie algemeen........

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=180652

5

Karin09 schreef:

Zoekenop filigree in decoreren en taartdecoratie algemeen........

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=180652

Oh daarom kon ik t nie vinden ik typte met dubbel l :o
Djw voor het geven van de link:)