1

Onderwerp: help, ingezakte taart

kan iemand mij aub helpen, mijn taarten (stapeltaarten) zakken altijd in aan het eind van de avond en zien er niet zo mooi strak uit, net als de taarten van hiernaast, ik gebruik geen stokjes maar die witte "buisjes,,
wat doe ik fout
ik weet niet hoe ik een foto hier moet plaatsen anders had ik hem wel laten zien

2

Re: help, ingezakte taart

Heb je er een taartkarton tussen gezet ( of 2)?

Dus taart, dowels/prikkers/rietjes  er tussen, taartkarton in de maat van het bovenste taartje ( of 2) en daar je bovenste taartje op!!

3

ja ik doe er alijd een taart karton tussen maar geen 2, en is het niet te slap met rietjes als je een 4 lagen taart hebt

4

rietjes zou ik idd niet doen met 4 lagen.. die witte buisjes zijn heel sterk. misschien meer dowels gebruiken en iets langer laten?

5

als ik ze langer laat, ktijg je dan niet zo een leegte en valt de taart eraf!!!!

6

nog tips

7

Met de plastic dowels is niets mis, daar ligt het niet aan.
1 mm langer laten dan de taart hoog is. Wat voor kartons gebruik je tussen je lagen? Bij 2 of 3 lagen bv 15-20-25 kan je volstaan met goud/zilver karton, dat is steviger dan vetvrij karton.
Kartonnetjes altijd vastplakken op de onderliggende taart met icing
Bij grotere taarten en 4 lagen kan je beter tussen de onderste en 2e taart een cakeboard doen. Dat is steviger.
De eventuele kleine ruimte die er ontstaat tussen 2 lagen kan je opvullen met een randje botercreme of een rolletje fondant/marsepein, daarna gewoon afdecoreren met een randje.

Je schrijft dat je taart niet meer zo mooi strak is. Waar smeer je mee af? Met bc mix of bc 1:1? Met de mix wil je marsepein ook nog wel gaan bobbelen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8 Laatst bewerkt door Carien (31-01-2012 22:46)

:think: wat bedoel je met plastic stokjes?? rietjes of bijv deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … -1032.html

hoe je foto's kunt plaatsen staat bovenaan bij de taartenparade (je moet je foto ergens openbaar op het www hebben staan; de link die eindigt op .jpg moet je hiernaartoe kopieren)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl