Re: Vreemdste verzoek oooit!

grappig stukje  :Y

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

52

taartenprinsesje schreef:
elskebet schreef:

Zit me trouwens af te vragen of je ook slagroom van mensenmelk kan maken, nu we het toch over mensenmelk in taarten hebben :+

:lol:  :lol: misschien wel... als je ziet dat een groot gedeelte van de borstmelk uit vet bestaat... zet het maar in een flesje in de koelkast, water onder, room drijft er bovenop...
misschien met een beetje klopfix erdoor :+

maar nee, dat is niet aan mij besteed....

Aan mij ook niet, maar ik vroeg het me in een keer af of dat biologisch gezien ook mogelijk was, maar wat doe je dan met de rest wordt dat moederkarnemelk of was dat alleen met boter zo dat je dan karnemelk over houdt.
Goed volgens mij wordt het bedtijd voor mij, ik ga weer allemaal digen in mijn hoofd halen :lol:

Als het mislukt, probeer je nog een keer, nog eens, steeds maar weer....
En in de tussentijd heeft niemand meer avondeten nodig:)

53

pennyroyaltea schreef:

grappig stukje  :Y

Dat vondt ik ook, wat hier heel raar is voor de meesten is ergens anders weer volkomen normaal, moeten ze alleen wel natuurlijk taarten maken daar in mongolie :D

geef mezelf een schop onder mijn kont richting bed

Sorry ts, dit gaat nu wel best wel richting heel erg OT.

Als het mislukt, probeer je nog een keer, nog eens, steeds maar weer....
En in de tussentijd heeft niemand meer avondeten nodig:)

54

elskebet schreef:

Zit me trouwens af te vragen of je ook slagroom van mensenmelk kan maken, nu we het toch over mensenmelk in taarten hebben :+

Nee, dat kan niet, het is niet vet genoeg.
Overigens ken ik wel iemand die ooit eens geprobeerd heeft om er kaas van te maken. Dat is wel gelukt, maar smaakte van geen kanten!

Moedermelk wordt altijd vanuit het bloed gemaakt, van welk zoogdier dan ook.
Overigens hebben mensenbabies de voorkeur voor melk van hun moeder wanneer die knoflook gegeten hebben, tov melk waar geen knoflook inzit. Het klopt wel dat de moedermelk de smaak aanneemt van wat de moeder heeft gegeten - vagelijk dan. Dit in tegenstelling tot kunstmatige zuigelingenvoeding die 6 maanden lang hetzelfde smaakt. Kinderen die borstvoeding/moedermelk uit de fles krijgen zijn al meer gewend aan verschillende smaken dan kinderen die kunstvoeding krijgen.

Overigens zou ik de taart wel maken, op voorwaarde dat alles hygiënisch  is gekolfd en bewaard. Zou zelfs wel de voorkeur geven aan het bevroren aangeleverd krijgen.

Groet,
Marguerite
Contactpersoon van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en met de jongste nog een maand aan de borst, dan in totaal 89 maanden gevoed.

ik ben jaloers marguerite ik wou dat ik mijn meisje zo lang de borst had kunnen geven..

volgende doe ik gewoon weer een poging en luister dan absoluut niet naar de kraamzorg (daardoor is het fout gegaan)

overigens geweldige foto als plaatje..
ik ben zelf gek op weerwolven van wakkerdam  :P  (speel het alleen te weinig)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

56

en ik maar denken dat ik met mijn 28 maanden totaal voeden al een tijdje meedraai  ;)  :+

57

Niet om het èèn of ander, maar welke recept is er dan voor taart waar melk doorheen gaat?
Misschien domme vraag, maar ik heb nu meestal de kant en klare mix van funcakes en daar gaat hooguit 35 ml water in.
Kan me voorstellen dat je dat vervangt door die melk, maar gaat dat niet anders reageren?
Of zijn er andere recepten voor biscuitdeeg waar wel meer vloeistof doorheen gaat?