1

Onderwerp: Vreemdste verzoek oooit!

Weet niet zeker of ik hem hier goed plaats...

Maar ik heb het vreemdste verzoek ooooit gekregen.
Hier bij ons in de stad hebben we een groepje borstvoeding moeders. Komen 1 keer in de zoveel bij elkaar etc.

Nu heeft 1tje mij gevraagd of ik een taart wil maken waar moedermelk in verwerkt is!  :think:  :/

wat moet ik hier nou mee.... ? hihihihihi

••   Leef je leven zoals je hem in je dromen droomt   ••
    hayallerini rüyalarında yapmak gibi bir hayat yaşamak

2

Re: Vreemdste verzoek oooit!

Gewoon proberen! Als zij melk over heeft wat anders toch weggaat, waarom niet?

Sweet like chocolate ♥

3

Ik heb hier al vaker over gehoord, ook over pannenkoeken met moedermelk.
Wellicht een leuk experiment?

4

proberen kan altijd toch?
het is maar melk hoor... koeiemelk is voor kalfjes, moedermelk voor kindjes :)

Het is lekker hoor !
ik heb het ook wel eens gedaan toen ik nog borstvoeding gaf!

6

Nou geef ook bortsvoeding en toen ikeen beetje gekolfd had heeft mijn vriend heeft wel eens een beetje geproefd en volgens hem was het heel zoet .

Mischien wel lekker voor in een recept maar moet eerlijk zeggen een taart eten van melk van een ander...... ;) dat trekt mij niet zo

7

het is ook niet zozeer dat ik er vies van ben...
geef zelf ook nog borstvoeding, maar meer het idee erachter..

zal er nog is over nadenken of ik het doe.. ;)

ik zou het niet doen in ieder geval.

maar ik heb dan ook verschrikkelijke beelden op mijn netvlies staan van zo'n borstvoedingsvrouw (ze moest ons overtuigen van het nut) die haar kind van 7 nog borstvoeding gaf... nachtmerries heb ik ervan... en mijn man vindt het al helemaal verschrikkelijk :s

dat wil overigens niet zeggen dat ik mijn eigen kinderen geen borstvoeding heb gegeven hoor, maar er zijn grenzen.

en in dit geval zeg ik: GRENS IS BEREIKT!!!!!!!!

ik moet er niet aan denken dat je bij iemand een stukje taart krijgt waar moedermelk in verwerkt zit.

als het nou nou je eigen melk is voor een eigen taartje... maar dan nog denk ik dat ik dat niet watertandend zou opeten!

en als opdracht :rolleyes:

veel succes met je beslissing!

I never met a calorie I didn't like....

9

taartenprinsesje schreef:

ik zou het niet doen in ieder geval.

maar ik heb dan ook verschrikkelijke beelden op mijn netvlies staan van zo'n borstvoedingsvrouw (ze moest ons overtuigen van het nut) die haar kind van 7 nog borstvoeding gaf... nachtmerries heb ik ervan... en mijn man vindt het al helemaal verschrikkelijk :s

dat wil overigens niet zeggen dat ik mijn eigen kinderen geen borstvoeding heb gegeven hoor, maar er zijn grenzen.

en in dit geval zeg ik: GRENS IS BEREIKT!!!!!!!!

ik moet er niet aan denken dat je bij iemand een stukje taart krijgt waar moedermelk in verwerkt zit.

als het nou nou je eigen melk is voor een eigen taartje... maar dan nog denk ik dat ik dat niet watertandend zou opeten!

en als opdracht :rolleyes:

veel succes met je beslissing!

Helemaal mee eens!
Ik heb allebei mijn kinderen borstvoeding gegeven, maar ik zou er niet aan moeten denken, wat een vreemd verzoek.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

10

7???!!! oh my.... hahahaha ben blij als ik de 7 maanden haal hihihi!

Wat ze ermee wil gaan doen weet ik niet, maar lijkt me toch wel zo netjes om te vermelden wat erin zit ;-)

Sowieso kan ik niet haar gewilde ontwerp maken, gewoonweg omdat ik het niet kan (babybadje met baby erin) dus zij wilde er (gelukkig misschien) ook nog even over nadenken of ze dan een ander ontwerp had gewild. Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik nog geen geweldige taartjes maak, dus het zou meer een vriendendienst zijn. Maar ze kon niemand vinden die dit wilde doen... eeehm logisch misschien hahaha!

11

wat ik zo bijzonder vind is dat we zonder problemen melk (en zelfs vlees) van een beest naar binnen werken maar als het dan over de melk van een medemens gaat is het vies?!

liefs marieke

12

Misschien vinden koeien het ook wel vies dat wij hun melk drinken?

Ik vind het niet "vies" als in: hè bah, maar wel èrg raar om moedermelk voor iets anders te gebruiken dan voor baby-voeding. We zij nou eenmaal geen koeien - of geiten.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

Jeetje inderdaad een raar verzoek. Ik denk dat ik het wel zou doen, maar of ik er zelf van zou eten is weer een andere vraag.

14

Ik vindt het volgens mij nog iets anders als je bv een hele hoge productie hebt waarvan je misschien moet weg gooien, dat je daar bv voor je eigen kindjes pannekoekjes of dergelijke van maakt..

Maar ik zou persoonlijk niet een stukje taart willen met melk van een andere vrouw. Niet eens van mezelf denk ik, en ik weet hoe het proeft..

15

Zou je kunnen vragen, misschien heeft ze wel melkoverschot  :D
Anders zou het zielig zijn voor dat babytje

16

verwendy66 schreef:

Zou je kunnen vragen, misschien heeft ze wel melkoverschot  :D
Anders zou het zielig zijn voor dat babytje

Hahahaha nou ze is echt pro pro pro borstvoeding.
Wij noemen haar wel is de borstvoedingmafiamama
Dus ik denk dat babytje genoeg krijgt, tis ook een lekker bolleke die kleine  :D

17

Dat scheelt alweer, je wilt toch zon baby niet zn eten afpakken. En het was te verwachten dat ze van de borstvoedingsmafia  :lol: is, die zijn vrij extreem in dat soort dingen.

als ze zo pro is en ze te veel over heeft is het dan niet iets voor haar om bij die borstvoedingsbank donor te worden?

kinderen kan je inderdaad tot lang borstvoeden uiteindelijk ontgroeien ze de zuigkracht wel die nodig is (rond de 6de 7de jaar)

als het bij mij gelukt was (miscommunicatie met kraamzorg in combi met geen stuwing wat dus nog meer miscommunicatie veroorzaakte) had ik nu ook nog borstvoeding gegeven (mn meisje is anderhalf)  maar ja helaas mocht het niet zo zijn  maar bij een 2de ga ik het dus gewoon weer proberen

over de taart..  tja hopelijk heeft moeders niet de avond voor het kolven uien op.. want of anders smaakt de melk ernaar

en je hoeft gelukkig de taart niet zelf op te eten dus waarom niet

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

19

Marianne schreef:

Misschien vinden koeien het ook wel vies dat wij hun melk drinken?

:lol:  :lol:  :lol:

Ik zou het overigens ook niet doen.

Kun je geen borstentaart maken met een soort van melk uit een tepel?
Ik zeg maar wat......

20

Ik ga me hier toch ook maar eens in melden, maar ga het nog wat moeilijker maken.
Want... hoe ga je dat dan in hemelsnaam doen? Want je wil dan toch ook wel weer iets maken wat lekker is, dus toch zelf moeten proeven!
Maak ik de keuze nou nog moeilijker?
O.k. wat zou ik doen... hmmmm heb borstvoeding gegeven tot de meiden een jaar waren, de oudste zelfs nog iets langer. Had ook meer dan genoeg maar ik zou er persoonlijk geen taart van gebakken hebben. Niet omdat ik het vies vind, want dat weet ik niet, maar meer omdat ik het een raar idee vind.
Nou, succes met je beslissing!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

21

je zit nog met 1 probleem , een wettelijk dan. ik weet niet of het mag? http://frontpage.fok.nl/nieuws/432231/1 … -niet.html

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

22

:lol:  :lol:  :lol:
Echt ik ga uit mijn bol hiervan!
Het zou slecht zijn voor de volksgezondheid????
Wat dan is het rauwe melk?Niet gepasteuriseerd en gesteriliseerd?
Vroeger hadden kinderen een min als mams geen melk had of te rijk was om haar eigen werk te doen.
En als mams geen medicijnen, drank of verkeerde dingen gebruikt denk ik dat het net zoiets is als met het melk van vee, ( Sorry voor de uitdrukking bedoel geen vergelijk) gezond voor iedereen.
En in veel 3e wereld landen voeden vrouwen hun kind zolang als ze melk hebben,ook vaak meer dan 1.
Het is gewoon het idee. Koe mag, vrouw niet.
Maar het is allebei uit iemand anders haar lijf!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

Moedermelk is voor je kindje bedoelt, niet voor jan en alleman die toevallig in t zelfde clubje zitten...Het is té speciaal hier voor! Vind ik...

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

24

Esther161068 schreef:

Moedermelk is voor je kindje bedoelt, niet voor jan en alleman die toevallig in t zelfde clubje zitten...Het is té speciaal hier voor! Vind ik...

Zouden die koeien daar ook zo over denken Esther?

En ik vind die term borstvoedingsmafia zo denigrerend. Zijn jullie je bewust hoe enorm veel geld er om gaat in de kunstvoedingindustrie die Nutrilon en zo produceren. Daar gaat zoveel geld in om dat ze op een slinkse wijze de hele maatschappij indoctrineren met het idee dat borstvoeding vies, privé en vooral niet open en bloot zichtbaar mag zijn. Nee, je moet je baby maar op de wc gaan voeden, want stel je voor dat iemand een glimps van een vrouwenborst te zien krijgt (alsof je zelf in je lunchpauze op de wc je boterham gaat zitten eten). Moet je de tv eens aanzetten...zelfs op tijden dat er kindertjes zitten te kijken wordt er met vrouwelijk bloot gestrooid.

En nee... ik heb mijn kinderen niet heel lang bv gegeven, varierend van 8 weken tot de 14e maand. En nee...ik heb nog nooit iemand verteld dat kunstvoeding slecht is of dat ze kostten wat het kost borstvoeding moeten geven.

En  nu ONtopic :D ik zou de taart wel maken, maar het beslag niet zelf proeven :cool: zo ben ik dan ook weer wel. :D

25

@mamvanvier
Het was niet denigrerend bedoeld die borstvoedingsmafia maar eerder grappig. Ik heb zelf allebei mn dochters ook borstvoeding gegeven en vond dat het mooiste wat er was. De oudste zelfs bijna 2 jaar want mevrouw weigerde de fles.
En ik denk dat ik de taart wel zou maken maar of ik er zelf van zou eten weet ik niet. Niet omdat ik dat vies vind maar het is toch vreemd.