1

Onderwerp: bomen...bos...Sligro...KA...Kenwood....

Ja, ik weet 't, 100-en topics al, maar toch, ik kan het niet vinden :nooo  :o

Bij de Sligro hebben ze nu een paar mixers in de aanbieding:

KitchenAid K45 Wit voor € 299 (excl)  250W  3,75ltr
Kenwood KMM 760gl voor € 269 (excl)  1200W!  4,6ltr
Kenwood Kmix51 voor € 249 (excl)  500W  4,6ltr

:think: Waarom is die KA zoveel duurder, terwijl hij het minst heeft/kan? Is dat puur naam??
Wie weet duidelijke verschillen tussen de Kenwoods, behalve het waanzinnige Wattage-verschil :think: ?

Heeft iemand ervaring met 1 van de 3 machines?
Weet iemand iets zinnigs te zeggen over de herrie die ze maken?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: bomen...bos...Sligro...KA...Kenwood....

Ik heb de Kenwood K-mix en ik hou van die machine!
Natuurlijk maakt hij wel wat lawaai maar dat doet mijn handmixer ook.
Ik zou hem niet meer willen missen!

Niet echt de Kenwoord machines die in jouw lijstje staan, wel een KW/KA vergelijking:

Ik heb zelf nl de Kenwood Patissier en mijn zusje heeft de Kitchen Aid. We hebben vorig jaar voor het 40 jarig huwelijksfeest van mijn ouders  8 taarten gevuld en bekleed en de 2 machines naast elkaar laten draaien. Het geluidsniveau was hetzelfde, verschil is dat de KA kun je uitbreiden met bijv een gehakt molen enzo (wat mijn zusje/zwager dan ook hebben, maar die doen regelmatig cateringwerk) En van de KA is de kom beter afgesloten. Als ik botercreme maak moet ik echt een theedoek over het apparaat leggen omdat anders de poedersuiker om je oren stuift, de KA heeft dat stukken minder.

http://img17.imageshack.us/img17/5898/jj40jr12.jpg

Bij de K-mix is de kom ook afgesloten met een spatdeksel en je kan er ook uitbreiding voor kopen.

5

dank voor jullie reacties :thumb:  :)

het blijft laastig, ik blijf twijfelen, een boel geld hoor, pffff...

De Kenwoods hebben wel een grotere kom, dus zou ik denk ik toch daar voor gaan :think:

6

het hele wattage is in dit geval irrelevant want de kitchenaid werkt met tandwielen en die hebben niet zoveel stroom nodig om te draaien.

en weet verder vrij weinig over die 2 kenwoods.

7

ah, dat verklaart alweer een boel :Y

:thumb: dank

8

maar ben ook niet zon fan van de klapkopkitchenaid

9

tsja, dan krijg je dus bomen... bos....  :s

veel Kennies op een rijtje
nl.secondmedia.eu/search/?area=product&q=kenwood

KA hebben ze niet :nooo

10

ow ook een detail, die kom (iig van mijn patissier) is wel 4, zoveel liter maar dat kan er echt niet in...
je moet gewoon kijken wat je uit wil geven en wat je van je machine verwacht, dan alles op een rijtje zetten, dan evt op kieskeurig of hier naar recensies zoeken en dan een keuze maken.

11

tsja, dat klinkt heel logisch en simpel :Y

:think:  :s  :think:  :rolleyes:  :grr: enz :o

12

Ik heb de Kitchenaid nu zo'n jaar of 7 en ben nog steeds heel erg tevreden. Heb er ook derasp accessoires bij. Een geweldige machine die ook nog eens erg mooi op mijn werkeiland staat.
Ik denk dat je, zoals etmc zegt, gewoon moet kijken wat je mooi vindt en wat je er voor uit wilt geven. want zowel de kenwood als de Kitchenaid zijn goede machines.

13

Nou wil ik deze gaan bekijken bij Sligro en heeft vriendin van mij de pas. Alleen als ik met me vriend wil gaan.. ben ik bang dat ze problemen krijgen? en ik niet naar binnen kom als ik idi moet laten zien. tips??

14

:think: wat bedoel je? wil je met je vriendin en je vriend òf wil je met je vriend met het pasje van je vriendin?

15

Ik kom al 3 jaar bij de Sligro en ben nog nooit gevraagd mijn id te laten zien...

16

Ik heb de kenwood kmix gekocht bij de Sligro, met de pas van iemand anders trouwens. Ik heb hem nu één keer geprobeerd en mijn biscuit rijst letterlijk de pan uit  :D . Ik vroeg me alleen af of je voor dit type ook nog los een mengkom kan kopen, weet iemand dat? Want anders heb ik toch liever de kitchenaid (die niet op voorraad was helaas..)

17

de kenwood kmm760 is ook uit te breiden met extra accessoires en de Kmix niet...

@Puppy, kijk eens op kenwoodshop.nl of op bestekeus.nl  bij deze laatste heb ik voor mijn kenwood major een extra kom besteld.

Groetjes, Dorothea.

18

ja ze hebben daar wel losse kommen maar ik zie er geen een die geschikt zou zijn voor de kmix  :( . Ik neig erg naar omruilen voor de kitchenaid al weet ik niet of de sligro daar erg moeilijk over doet  :think: .

19

je moet wel zelf even op internet het bestelnummer van je kom zoeken...

maar Inge, je had nog een foutje in je lijstje, de KMM760 is zelfs 6,7 liter inhoud!!!

Groetjes, Dorothea.

20

:think: echt?? had het opgezocht...
da's wel een monsterbak dan ;)

ben nog aan het peinzen/twijfelen enz. Het ene moment denk ik nu koop ik er 1 en het andere moment denk ik neuh, toch niet  :rolleyes:  :s

21

ik heb ook een 6,7liter... de KM023... 

kan hem echt wel aanbevelen, weet alleen niet hoeveel jij altijd bakt...

Groetjes, Dorothea.

22

aha, je hebt gelijk, er bestaat wel een aparte mixkom, die staat in het bijgeleverde boekje. Dat typenummer levert echter geen enkele bruikbare hit op op google.

Nog een tipje, die kmix kun je via internet goedkoper kopen, dan bij de Sligro. Kwam ik natuurlijk na aankoop pas achter  :+ .

23

ik heb een kitchenaid, wel de aristan dan. maar ik vind een heerlijke mixer en zou nix anders meer willen.
Wat ik ook een voordeel vind van de kitchenaid is dat er gewoon weg een hele goede service bij zit. ik had een pech gevalletje en een dag na de mail was hij opgehaalt en binnen een week weer terug!
ik heb er in de loop van de tijd een kom en een klopper bij gekocht zodat ik snel en makkelijk kan wisselen.

en het leuke van de aristan is dat ie in zoveel kleuren te krijgen is. ik heb hem in het oranje omdat ik oude brabantia spullentjes spaar in het oranje. ik heb hem zo'n 14 maanden terug gekocht voor 380 euro dus zo duur hoeven ze dus ook niet te zijn!

succes!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

24

waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? :D

25

zo ff denken, volgens mij electrokoopjes.nl

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje