Onderwerp: Mijn tweede taart, wat heb ik gevloekt!
Ik had heel veel zin om mijn tweede taartje te gaan maken voor mijn broers verjaardag en had een al een beeld in mijn hoofd hoe hij moest worden. De taart was goed gelukt en ik had hem gevuld met bosvruchtenjam, banketbakkersroom en witte chocolade vlokken.
De fondant was echt een ramp! Het scheurde en het lukte niet om hem dun uit te rollen. Waar kan dit door komen? Ik heb 3 en half pakjes fondant onderhand weg kunnen gooien. Ik wilde mijn taart bijna in de prullenbak gooien. Uiteindelijk kwam ik op het idee om de bovenkant te laten met de grijze fondant en de zijkanten dan maar met iets anders te bekleden. Dit is uiteindelijk slagroom met witte chocolade vlokken geworden. Ik heb de afwerking daarna een beetje snel gedaan, omdat ik al heel lang bezig was.
Uiteindelijk vind ik hem best leuk, maar het maken vond ik helemaal niet leuk!
Volgende week zaterdag heb ik een basisworkshop, ik hoop dat ik daar goede tips krijg. Anders was dit de laatste keer haha!
Hij smaakte wel erg lekker en de visite vond hem ook lekker! Gelukkig!
Tips zijn welkom!

) en misschien toch langer kneden? dat weet ik natuurlijk niet, want weet niet hoe lang je gekneed hebt en heb deze fondant nog nooit zelf gebruikt.
!