1

Onderwerp: vulling: banaan en ..?

Hoi allemaal,
voor een opdracht heeft iemand mij gevraagd een taart te maken met een bananenvulling. Ik heb in het verleden al eens een bananenmousse gemaakt (zoals bij de recepten op deze site staat beschreven) maar die vind ik errug machtig. Tegenwoordig maak ik dan slagroom met vanillesuiker en daar doe ik plakjes banaan op. Het pureren van de banaan maakt het bijna beton...
Anyway, de opdrachtgeeftster heeft gevraagd om er iets bij te doen zodat de smaak van de banaan extra kracht wordt bijgezet. Ze noemde zelf iets van nootjes.
Ik kan me alleen niets voor de geest halen wat ik er nou bij zou kunnen doen (bijvoorbeeld door de slagroom) waardoor de bananensmaak meer naar voren zou komen.
Hebben jullie ideeen?
(En welk fruit is lekker bij witte chocoladevulling? Ze wil ook een taart met witte chocolade en fruit. Ik dacht zelf aan frambozen of aardbeien...)

2

Re: vulling: banaan en ..?

witte chocola en frambozen zijn inderdaad een heerlijke combi!

Bij banaan dacht ik aan chocolade of caramel, maar dat versterkt de smaak van banaan niet.. Ik denk dat dat lastig wordt..
Misschien is het een idee om van die nougatine (wat aan de zijkant van een slagroomtaart zit) bovenop een laagje slagroom te doen, zodat ze (misschien) nog een beetje knapperig blijven en deze hebben een niet heel overheersende smaak.

3

Anders kun je botercrememix met bananenpatidess als 2e laag doen. Dan is het banaan + banaan >> dat lijkt me wel de smaak versterken  :/

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4 Laatst bewerkt door ILDIKONL (18-01-2012 15:47)

Hallo Liaantje!

Jij kan probeeren met Dr Oetker Naturel taartcremmix te maken.Plaats van water /400ml/ 400ml banaanensap /A&H/ Tropisce fruchten "Mayza "of zo iets.. de merk +1-2 geprakte-gepureerde banaanaen nog.+ yoghurt of met kwark+ 200ml ongeklope slagroom.Lekker!
Zie hier:   http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JOG7RGJV.jpg
en hier: deze is start klaar "voor in te happen. :)  Lekker en niet te zwaar. http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H3FMR7ER.jpg
Groetjes! ;)