Onderwerp: Waterlelietaartje gekleurd met japanse groene thee
In mijn zoektocht naar natuurlijke kleurstoffen vandaag de aflevering japanse groene thee. Ben helemaal blij met deze ontdekking.
Het is mijn 7e taartje (ofzo) en de eerste keer dat ik een bloem heb gemaakt.
Ik was nog niet zo blij met het icingwerk op de zijkant, moest vanochtend uiteindelijk nog wat in de haast, maar al met al toch blij met deze taart voor mijn schoonmoeder.

En voor de culi's die voor de inhoud gaan:
Het is limoenyohurtbavarois met aardbeiencompote met limoenschilletjes. Afgesmeerd met MBC, de italiaanse variant deze keer. Het biscuit en gedeeltelijk MBC zijn gemaakt met rietsuiker, vandaar de iets bruinere kleur van het biscuit. Het marsepein is gekleurd met groene thee poeder. Deze proef je in de verhouding die ik er in heb gestopt (2 kleine theelepels op 350 gr marsepein niet echt terug), maar geeft een iets diepere (aangenaam bittere) smaak die goed harmonieert bij de limoenschiletjes, die ik daardoor goed terug proefde. Biscuit is getrempeerd met aardbeiensiroop. Alles zelf gemaakt en was écht lekker.

gebruik je dan de yoghurt ipv de slagroom of heb je een bepaalde verhouding of....heb je je recept voor ons?