1 Laatst bewerkt door Carien (23-01-2012 20:35)

Onderwerp: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Voor m'n schoonmoeder die 84 werd vandaag :)
Ze is helemaal niet uitbundig qua kleuren (blauw-grijs, groen-grijs enz), leest heeeeeeel veel heel dikke boeken, doet vrijwilligerswerk in de Lebuiniskerk in Deventer (en op nog veel meer andere plekken; ik word al moe van haar agenda ;)), staat op d'r kop in de tuin enzenz.
Dus het moesten boeken worden :Y , daar was ik snel uit. Eentje met de Lebuinis/Deventer en de andere een plantenboek.
Eén van de gasten heeft een lactose-intolerantie, dus die moest apart. Voor haar had ik biscuit gemaakt met frambozen en de vegabotercrème van hier, in de vorm van een EarlGrey theedoosje (drinkt mijn schoonmoeder altijd). Ik wilde een boek en het theedoosje op de plank en het andere boek er schuin overheen. Het theedoosje werd echter heel wiebel en zacht met smeltende marsepein :s  :grr: (weet ik ook hoe dat eruit ziet :rolleyes: ), dus daar durfde ik niks op te leggen. Daarom saai 2 aparte boeken :s
Sorry voor dit hele verhaal weer :o

https://lh3.googleusercontent.com/-qHoKl46yjQI/TxaDctBGRSI/AAAAAAAATRE/ojspDKoswMQ/s640/IMG_3149%252520%252528Kopie%252529.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-lj_B9uWgYn0/TxMVfvAsrXI/AAAAAAAATIw/mMvTLFQEWWc/s800/IMG_3150%252520%252528Kopie%252529.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-zc2DMLaCn1k/TxaDdxFQGsI/AAAAAAAATRI/aeY1_dxQybs/s640/IMG_3152%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-79FnRtd9krg/TxaDhVoFamI/AAAAAAAATRU/ruhJzDJqKuQ/s640/IMG_3153%252520%252528Kopie%252529.JPG

Flora is citroencake, gevuld met lemoncurd en aardbeisaus, afgesmeerd met witte chocoladeganache, bekleed met fondant.
Deventer is biscuit, gevuld met gebakken appeltjesroom, afgesmeerd met kaneelbotercrème, bekleed met marsepein.

Schoonmoeder was er erg blij mee en durfde het mes er niet in te zetten, maar dat moest toch :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Jeetje!

Kijk voor al mijn creaties ook eens op http://taartenvanbianca.hyves.nl/

3

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Wat mooi zeg, m.n. dat floraboek, tis ECHT net ECHT!
Heeeeeeel erg mooi gedaan!!!

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

4

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Heel mooi geworden weer hoor Carien. Daar was ze vast blij mee.
Ze klinken ook weer heel lekker.  ;)
Top hoor!

Dat is toch een TAART waard!

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Geweldig, wat mooi! Ik kan me voorstellen dat ze het mes er niet in durfde te zetten... Het lijkt net echt.  :thumb:  :thumb:

Never a failure, always a lesson!

6

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

wauwie GEWELDIG   :thumb:

Smart critiques, Stupid creates

7

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Wat ontzettend mooi gemaakt zeg!

My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already.

8

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

wow!!!! echt super!  :thumb:

9

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Wow  :thumb:

Christine.

10

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

volgens mij hou je ons voor de gek :think:
en zijn het gewoon echte boeken  :lol: vooral de bovenste
supermooi gedaan.......

groetjes  Jose'

11

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Fantastisch!! Enne..na je toffe verhaal dacht ik ook een theedoosje te zien? Was hij helemaal niet meer te redden?

Groetje Nathasja

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

12

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

dank voor jullie reacties, zit hier te  :D  :Y

Nathasje, tsja, euh..  :o  Heb 'm wel aan haar man gegeven (ze bleek ziek te zijn geworden en was er dus niet :s ), maar niet op de foto gezet, was te erg. Heb het haar man natuurlijk wel uitgelegd, dat dat smelten kwam door het vocht (had 'm gewoontegetrouw in de koelkast gezet en bij het eruit halen ging het errug mis :( ), en dat het nog wel goed eetbaar was. Dat ik het wel zou snappen als ze 'm niet zou eten, dat wel :s  :o .
Gelukkig ken ik die mensen al een hele tijd, voor een onbekende zou ik het nooit meegegeven hebben :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Mooi !!!! :thumb:  :thumb:

Taart groetjes Ellen

14

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Nou niets saais aan deze boeken hoor! Super!

Enjoy!

15

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

O wauw....net echt!!! :think:  Vooral het groene boek...niet van echt te onderscheiden... :thumb:

16

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Het zijn mooie boeken! Ik vind het noujuist niet saai :) Die boeken horen zo te zijn!

17

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

:)  met saai bedoelde ik twee taartboeken op twee plankjes, ipv 2 boeken een beetje leuk 'slordig' neergelegd ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Echt heel erg mooi!

Groetjes, Angela

19

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

mooi mooi mooi!  :Y  :thumb: en uiteraard klinken ze ook weer zo heeeeeeeeeerlijk...  O-)  :9

20

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Ach ja, het kan altijd op wat voor manier een keer niet helemaal lekker gaan. Ik had zelf om afgelopen zaterdag een kinderfeestje bij mij in de winkel, een uur van tevoren zette ik de mixer voor de cupcakes aan...lekker verse cups dacht ik nog. Op dat moment kwam er een klant, en nog een , en nog een... Ik denk wat ruik ik voor verschroeide lucht? Wat het mijn kennie die al zo'n 20 minuten stond te mixen! Shit!!  :( Een kilo cupcakemix, 10 eieren en 2 pakjes boter verprutst... Omdat ik de tijd zag naderen dat de kinderen zouden binnenstormen dacht ik ik ga kijken wat er gebeurd als ik dit luchtige cakebeslag gewoon bak? Nou ze zagen er supermooi uit, en ik dacht nog,...zo mooi zien ze er nooit uit?! De kinderen hebben een geweldige middag gehad en ik was wat gerustgesteld, maar...gisterochtend ging ik terug naar de winkel om de bende op te ruimen waar ik gisteren gaan zin meer in had, en er lagen nog een paar cups die ik teveel gebakken had, ik nam een hap en dacht whaaaaaah!!!! DROOG! Dan voel je je zo lullig, ik zag het voor me dat die kinderen die vakjes gingen eten..zucht....als dat nog eens gebeurd...weggooien!!  :nooo

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

21

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Chapeau, Carien!
Wat een prachtige boeken! :thumb:
:rolleyes: Pardon, heerlijke taarten dus. :Y
De 'ingedrukte' letters en bloem passen helemaal bij de Flora.
Gaaf, die skyline van Deventer.
En dat theedoosje: jammer van het smelten, maar het was vast superlekker.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

22

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

wauw! Dat heb je super gedaan!

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

zo, dat heb je weer netjes gedaan, heel mooie Carien

cake my day

24

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Carien, :thumb:  :thumb:  :thumb:  :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

25

Re: Flora, editie 84 en stadsgezicht

Mooie taarten Carien! Ik snap dat je schoonmoeder daar blij mee is.

www.detaartshop.nl
De Taartshop, de lekkerste taartshop van Nederland