Onderwerp: Flora, editie 84 en stadsgezicht
Voor m'n schoonmoeder die 84 werd vandaag
Ze is helemaal niet uitbundig qua kleuren (blauw-grijs, groen-grijs enz), leest heeeeeeel veel heel dikke boeken, doet vrijwilligerswerk in de Lebuiniskerk in Deventer (en op nog veel meer andere plekken; ik word al moe van haar agenda ), staat op d'r kop in de tuin enzenz.
Dus het moesten boeken worden , daar was ik snel uit. Eentje met de Lebuinis/Deventer en de andere een plantenboek.
Eén van de gasten heeft een lactose-intolerantie, dus die moest apart. Voor haar had ik biscuit gemaakt met frambozen en de vegabotercrème van hier, in de vorm van een EarlGrey theedoosje (drinkt mijn schoonmoeder altijd). Ik wilde een boek en het theedoosje op de plank en het andere boek er schuin overheen. Het theedoosje werd echter heel wiebel en zacht met smeltende marsepein (weet ik ook hoe dat eruit ziet ), dus daar durfde ik niks op te leggen. Daarom saai 2 aparte boeken
Sorry voor dit hele verhaal weer
Flora is citroencake, gevuld met lemoncurd en aardbeisaus, afgesmeerd met witte chocoladeganache, bekleed met fondant.
Deventer is biscuit, gevuld met gebakken appeltjesroom, afgesmeerd met kaneelbotercrème, bekleed met marsepein.
Schoonmoeder was er erg blij mee en durfde het mes er niet in te zetten, maar dat moest toch