Onderwerp: Swirl wavy Debbie Brown en het drama met de pegasus.......
Ik heb van Sint het boek; betoverende taarten van Debbie Brown gehad. Echte een geweldig boek. Mijn dochter mocht een taart uitkiezen voor haar verjaardag. Ze twijfelde tussen sneeuwwitje, assepoester en de pegasus taart en die is het uiteindelijk geworden. Ik had keurig van modeling paste heet paard geboetseerd en het was de dag dat ik de taart ging maken mooi droog en in vorm. Er zat alleen bij het rechter achterbeen een heel kleun scheurtje. Toen ik de pegasus erop wilde zetten brak dat been dus bij de knie af. Ik heb het nog proberen te lijmen maar dat lukte niet en toen ik dacht dat de pegasus vast zat aan de taart zakte hij naar beneden en braken er nog twee benen af. Ik heb hem uit pure frustratie in de prullebak gegooid.
Ik was knap sagerijnig en wilde eerst stoppen, de taart was toch al wel mooi. Maar ja, als ik iets in mijn hoofd heb heb ik het niet in mijn k*** Kortom ik ben een nieuw paard gaan maken, tikkie groter en dikkere poten maar ja, die was nog niet droog en in vorm dus ik moest hem tijdens het opplakken steunen en dat lukte met blokken van de kinderen en een paar spaghetti stengels die ik er in geprikt heb. Beetje improvisorisch maar ik had echt geen inspiratie meer om 0:30. Na een hele nacht in de koelkast was hij aardig droog en ik heb vlak voordat de visite kwam alle ondersteuning weggehaald en nog foto's gemaakt van een pegasus met gezakt hoofd en ingezakte benen maar nog wel heel. Het totaalplaatje voldeed dus echt niet aan mijn eigen verwachtingen, misschien was dit iets te hoog gegrepen. Maar goed, ik ben over de rest van de taart toch wel tevreden dus wilde toch wel ff showen. Tips en feedback zijn welkom!
Pepasus in de maak (1e)

Cakeboard versierd.....

En zo heb ik hem ondersteund (bij gebrek aan schuimplastick)......

En het totaalplaatje van taart met pegasus......

tip, volgende keer kan je een boetseersel ook op 50 graden half uurtje in de oven en dan is het ook goed.