1

Onderwerp: Kitchenaid

Ik ben al een half jaartje bezig met uit te zoeken welke keuken machine ik aan wil schaffen.
Waar ik tussen twijfel is de Kitchenaid artisan en de Kitchenaid k50.

Ik weet  dat het verschil is dat er in de kitchenaid k50 maar in de mengkom kan.
Maar verder?? wat zijn nog meer verschillen. Dit is mij onduidelijk.

Kan iemand mij helpen?

2

Re: Kitchenaid

ik heb zelf geen idee, misschien even de zoekfunctie gebruiken?

Het zijn alletwee mooie machines.
Op het zicht valt mij 1 verschil direct op : bij de K50 beweegt de mengkom op en neer. Bij de artisan gaat je arm van je mixer omhoog.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

:think: uh de K50 is ongeveer €100 duurder. en heeft iets meer watt waardoor je meer beslag/deeg tegelijk kan mixen. Het ligt er dus een beetje aan wat je plannen zijn. Als je alleen maar voor je zelf bakt en wat extra taartjes voor familie en vrienden dan zou ik de goedkopere nemen en de rest van het geld lekker besteden aan andere taartbenodigdheden. Heb zelf ook een Artisan en die voldoet prima.

4

@ djehr : kneed je er toevallig brooddeeg mee? lukt dit aardig?

5

Ik gebruik hem inderdaad voor brooddeeg. De grootste hoeveel heid is 65o gram bloem (en daar komen natuurlijk dan nog melk, gist en boter bij). En dat gaat perfect. 12 minuten draaien en mijn deegje is klaar  :)

6

bedankt voor je antwoord. Iets te weinig dan voor mij, maak meestal ineens een deeg van 1 kilo bloem.  ik vreesde er al voor dat hij te klein zou zijn voor mij daarvoor, maar hij is zo mooi.

7

Super bedankt, ik heb al meerder zoekmachines geraadpleegt, maar toch niet echt hellemaal duidelijke gekregen wat de verschillen waren, op de grote van de mengkom en de watt na.. maar dat is dus ook het enige verschil.
En inderdaad ik ga hem gebruiken voor huis tuin en keuken taarten en brooddeeg..

Voor (xhafal) ik las wel dat hij tot een kilo bloem kan draaien, dus dat zou dan genoeg zijn??

8

Ja dat heb ik ook gelezen van een kilo bloem. Maar heb het eerlijk gezegd niet aangedurfd. Ik denk wel dat je meer dan 650 gram zou kunnen gebruiken, mar persoonlijk zou ik zelf geen kilo doen. Anders zou je eens moeten kijken want er worden regelmatig in kookwinkels Kitchenaid demonstraties gehouden. Dus als er een tje in de buurt is zou je het eens kunnen vragen....

9 Laatst bewerkt door xhafal (12-01-2012 18:49)

De fabrikant zet er altijd zo'n maximum op dat niet te vertrouwen is. ik vertrouw meer op de ervaring van baksters zoals Djehr. :Y
Dat is hetzelfde dat ze reclame maken voor een auto die maar 4 liter verbruikt per 100 km : in theorie ja! de praktijk is anders.

10

is dat zo ja!! demonstratie.. nou dan ga ik dat eens in de gaten houden.. zou er echt graag een willen hebben namelijk!

aan de andere kant 650 gram dan heb je toch al een flink brood..?

11

als ik bak bak ik ineens genoeg voor mijn ouders mee en ook voor onszelf dat we iets langer dan 1 dag toekomen.

12

klopt ik heb totaal geen bak of machine ervaring daarom heb ik het ook gevraagt... morgen ga ik na de winkel en weet ik nog meer..
dankje wel Djehr!!

13

daarvoor bestaat het forum. Wel laten weten wat je uiteindelijk beslist te kopen! Hopelijk vind je de perfecte machine voor je!

14

Ik ben zelf ook nog aan het kijken welke mixer ik wil.
Een kitchenaid of een kenwood.
Hoorde dinsdag van iemand die de k50 heeft dat ze er deeg in maakt voor 2 broden.
Ik neig nu wel erg naar de kitchenaid. Heb nog wel ff bedenktijd eerst nog ff sparen.

15

mistyp schreef:

Ik ben zelf ook nog aan het kijken welke mixer ik wil.
Een kitchenaid of een kenwood.
Hoorde dinsdag van iemand die de k50 heeft dat ze er deeg in maakt voor 2 broden.
Ik neig nu wel erg naar de kitchenaid. Heb nog wel ff bedenktijd eerst nog ff sparen.

2 broden : grote of kleintjes? de k50 is dan wel een stuk duurder maar wel handig voor mij.
Betekent dat ik dus nog veel langer moet gaan sparen. :lol:

16 Laatst bewerkt door omakneeltje (14-01-2012 10:18)

tussen de KA en de zwaardere Kenwood (Chef of Major), zit volgens mij niet echt veel verschil in capaciteit.
je gaat dan meer voor het plaatje,en dat betaal je dan;
ze hebben elk hun eigen charme :Y

succes met kiezen, en met bakken.