1

Onderwerp: kant en klare opgeklopte slagroom???

Ik heb vandaag met de boodschappen weer even wat inkopen gedaan voor het taartenbakken..
Zo zag ik natuurlijk de kant en klare opgeklopte slagroom.
Kan ik dat ook goed gebruiken als decoreren op de taart met spuitzak?.. Dan zal er denk ik alleen nog even een zakje klop-fix doorheen moeten.? (heb ik wel in huis).

Verders had ik even de bakspray van Dr. Oetker gekocht lijkt me wel makkelijk. Meer mensen die de spray gebruiken?  En bestrooien jullie het later ook een een beetje met bloem of is alleen de spray zelf voldoende?!?!...

Owjaaa.. en dan nog 1 aller laatste vraagje hehehe.. :o
Ik heb de echte campina ongezoute roomboter gekocht voor mijn bc... maar het maakt inpricipe niet uit toch welk roomboter??.. als het maar ongezout is?. Ik kon alleen geen zakken poedersuiker vinden.. alleen maar bussen.. naja dan maar 2 bussen meegenomen  :P

Nouja, dit was het wel weer voor even  :D

Alvast bedankt voor de reacties  :thumb:

2

Re: kant en klare opgeklopte slagroom???

Zakken poedersuiker verkopen ze (volgens mij) ook niet in de supermarkt, alleen bussen. Bij taartdecoratiewinkels verkopen ze wel (grote) zakken met poedersuiker/suikerbakkerspoeder. Ideaal!
En het maakt inderdaad niet uit welk roomboter je gebruikt! Ik gebruik meestal de goedkoopste huismerk c1000 of ah.

Ik gebruik ook altijd bakspray, en ik gebruik na het sprayen geen bloem.

Kant en klare slagroom gebruik ik nooit. Opkloppen is zo gebeurd en ongeklopte is veel goedkoper, dus helaas kan ik je hier niet mee helpen...

bedankt!!  :D
Ja ik ben inderdaad ook bij de c1000 geweest.
dan haal ik de volgende keer ook winkel merk ;)  hahaha.

Bij de lidl in Duitsland verkopen ze doosjes met 250 gram poedersuiker er in. Stukken goedkoper dan een bus, en makkelijker.

Volgens mij kun je géén klopfix meer door opgeklopte slagroom doen hoor, worden allemaal klontjes ...lijkt me.. :nooo

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

Klopt, de opgeklopte slagroom kun je gelijk gebruiken. Deze hoeft dus niet meer geklopt te worden, waardoor je dus ook geen klopfix er meer door hoeft te doen  ;) . Zelf vind ik deze wel lekker maar gebruik deze bij bv de appeltaart. Om te vullen en decoreren vind ik deze iets te slap.

oke bedankt!! :D dan maar zelf kloppen. Ook wel snel klaar  :9

7

tine83 schreef:

Zakken poedersuiker verkopen ze (volgens mij) ook niet in de supermarkt, alleen bussen. Bij taartdecoratiewinkels verkopen ze wel (grote) zakken met poedersuiker/suikerbakkerspoeder. Ideaal!
En het maakt inderdaad niet uit welk roomboter je gebruikt! Ik gebruik meestal de goedkoopste huismerk c1000 of ah.

Ik gebruik ook altijd bakspray, en ik gebruik na het sprayen geen bloem.

Kant en klare slagroom gebruik ik nooit. Opkloppen is zo gebeurd en ongeklopte is veel goedkoper, dus helaas kan ik je hier niet mee helpen...

Haha dit had mijn antwoord kunnen zijn! Ik doe het dus precies zo!

Groetjes, Monica

Ik gebruik ook altijd de bakspray en ik heb nog nooit problemen gehad met taart die niet uit de vorm wilden komen :) Echt een aanrader!

9

wat bedoel je eigenlijk met kant-en-klare opgeklopte slagroom? zo in een spuitbus? die zakt direct ineen. Hier in België heb je geen andere kant-en-klare opgeklopte slagroom denk ik.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

10

Die kun je hier in de supermarkt kopen, zit in een beker. Die zakt niet in, ik denk dat daar al iets als klopfix doorheen is verwerkt.
Is best lekker, maar zelf kloppen is een stuk goedkoper!

Groetjes, Monica

11

Esther161068 schreef:

Bij de lidl in Duitsland verkopen ze doosjes met 250 gram poedersuiker er in. Stukken goedkoper dan een bus, en makkelijker.

Volgens mij kun je géén klopfix meer door opgeklopte slagroom doen hoor, worden allemaal klontjes ...lijkt me.. :nooo

WAT STOM!
die verkopen ze hier ook gewoon! en ik elke keer bussen kopen.. pff ga van de week daar maar weer is heen..
woon nu verder dus kom er niet veel meer.. stom eigenlijk
haha

12

mookje schreef:

Die kun je hier in de supermarkt kopen, zit in een beker. Die zakt niet in, ik denk dat daar al iets als klopfix doorheen is verwerkt.

kende ik nog niet. Zal het ook nooit kopen mocht het hier in België te vinden zijn. Zelf geklopte slagroom vind ik toch veel lekkerder.

13 Laatst bewerkt door Esther68 (10-01-2012 16:25)

xhafal schreef:
mookje schreef:

kende ik nog niet. Zal het ook nooit kopen mocht het hier in België te vinden zijn. Zelf geklopte slagroom vind ik toch veel lekkerder.

Is ook lekkerder, en steviger vind ik. Koop deze alleen wanneer we een verjaardag hebben en ik geen zin heb om zelf te kloppen  ;) (oh ja ook omdat kloppen nog wel eens (lees:vaak) wil mislukken bij mij  :s )

14

Esther68 schreef:
xhafal schreef:
mookje schreef:

Is ook lekkerder, en steviger vind ik. Koop deze alleen wanneer we een verjaardag hebben en ik geen zin heb om zelf te kloppen  ;) (oh ja ook omdat kloppen nog wel eens (lees:vaak) wil mislukken bij mij  :s )

Zelfs met drukke verjaardagen klop ik 'm nog zelf. Omdat het echt lekkerder is! En kloppen mislukt bij mij nooit. Gewoon zorgen dat je materiaal vetvrij en koud is dan gaat het altijd goed (althans, bij mij dan).

Groetjes, Monica

15

Gewoon zorgen dat je materiaal vetvrij en koud is dan gaat het altijd goed (althans, bij mij dan).

Voor het kloppen van slagroom is het niet nodig dat je materiaal vetvrij is. Slagroom bestaat nl voor het grootste deel uit: VET  :lol:
Vetvrij is alleen belangrijk bij het opkloppen van eiwitten.

Life is what you bake it.

16

Taartenmarie schreef:

Gewoon zorgen dat je materiaal vetvrij en koud is dan gaat het altijd goed (althans, bij mij dan).

Voor het kloppen van slagroom is het niet nodig dat je materiaal vetvrij is. Slagroom bestaat nl voor het grootste deel uit: VET  :lol:

Haha ik had altijd begrepen dat het voor slagroom ook geldt!
Nouja in ieder geval werkt deze werkwijze prima voor mij!

Groetjes, Monica

17

Ik vind de lang houdbare slagroom die ook niet in de koelkast hoeft ideaal. Die ik gebruik komt bij Bas vandaan van het merk MUH
Moet voor het kloppen wel even een paar uur in de koelkast.

Als je slagroom mislukt komt dat meestal omdat het te warm is,wordt of omdat je de eventuele klopfix te laat toegevoegd hebt.
Als je in een rvs of stenen kom opklopt kun je die voor het kloppen ook het best even in de koelkast zetten.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

18

JPS schreef:

Ik vind de lang houdbare slagroom die ook niet in de koelkast hoeft ideaal. Die ik gebruik komt bij Bas vandaan van het merk MUH
Moet voor het kloppen wel even een paar uur in de koelkast.

Hoi John,
Ik ken alleen de houdbare halfvolle en volle melk van MUH. Deze is lactosevrij.
Is de slagroom die gebruikt dan ook lactosevrij?

Groetjes!

Happy Cake Day!

19

Taartenmarie schreef:

:Y  :Y

Bij slagroom is het belangrijk met koud materiaal te werken en ook echt lucht erin te krijgen, dus niet zachtjes mixen want dan moet je te lang mixen en dan krijg je boter.

20

@evelotte, Op het pakje is niets over lactose te vinden, durf er dus niets over te zeggen. Het vetgehalte is 30%.
Ken je deze infosite al? http://www.happyglutenfree.nl/lactose-intolerantie hier wordt ook over lactosevrije slagroom gesproken.

@alle geïnteresseerden, Om slagroom te verstevigen kun je ook het vetgehalte verhogen door er vloeibaar gemaakte boter door te mixen. De hoeveelheid boter die je nodig hebt om een bepaald percentage vet te krijgen moet je dan eerst even berekenen of proefondervindelijk vaststellen. Ik maak het ongeveer 37% vet dan is het behoorlijk stevig. Hoeveel boter je daarvoor nodig hebt hangt ook weer af van het vetgehalte van de gebruikte boter.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

21

Taartenmarie schreef:

Daar zijn de meningen over verdeeld op het forum  ;) . Hier zijn al veel topics over geweest en de een zegt wel vetvrij de ander niet.
Ik heb zelf nog niet zo lang geleden een topic geopend over het kloppen van slagroom. Ik weet niet hoe het komt maar van de een op de andere dag lukte het niet meer, ik overklop de room lijkt het wel :s . Terwijl ik de slagroom al expres een paar dagen van tevoren in huis haal zodat deze goed koud is. Ook klop ik niet snel en doe er klopfix doorheen. Ga het morgen weer eens proberen....

22 Laatst bewerkt door xhafal (10-01-2012 21:55)

over vetvrij zijn de meningen misschien verdeeld, maar slagroom zit vol vet dus dat je een vetvrije kom nodig hebt zoals bij eiwitten klopt niet. Je moet zelfs een hoog genoeg vetpercentage in je room hebben om hem te kunnen kloppen.
@esther : Hoeveel vetpercentage heeft je room? je moet gewoon echt de lucht erin kloppen. Als ik het met de handmixer doe, beweeg ik mijn mixer helemaal over en weer in de kom. Met mijn staande mixer doet de mixer het.

23

xhafal schreef:

over vetvrij zijn de meningen misschien verdeeld, maar slagroom zit vol vet dus dat je een vetvrije kom nodig hebt zoals bij eiwitten klopt niet. Je moet zelfs een hoog genoeg vetpercentage in je room hebben om hem te kunnen kloppen.
@esther : Hoeveel vetpercentage heeft je room? je moet gewoon echt de lucht erin kloppen. Als ik het met de handmixer doe, beweeg ik mijn mixer helemaal over en weer in de kom. Met mijn staande mixer doet de mixer het.

Vond het ook raar en niet logisch toen ik het las  :Y ...
Ik heb meestal slagroom van de AH en deze bevat 35 procent vet. Ik ga het morgen weer proberen en dan laat ik weten of het gelukt is  :)