Onderwerp: Paar vragen
Hoi allemaal,
Ik heb het briljante plan om een taart te gaan bakken voor mijn zoontjes eerste verjaardag. Ik heb al een taart gevonden die ik wil namaken. Maar ik heb totaal geen ervaring met taarten bakken. Kunnen jullie mij misschien op weg helpen?
Ik wil biscuitmix kant en klaar kopen, dan kan dat al bijna niet meer fout gaan. En dan, 2 laagjes vulling? Is dat goed? Ik dacht zelf aan iets van aardbeien. Dus misschien iets van aardbeien jam en aarbeien nog iets. Maar wat? Ik las net ergens aarbeienkwark met slagroom, doe je dat dan door elkaar heen kloppen? Ik wil het niet te zoet dus die kwark is wel een goed idee denk ik. Er is aarbeienkwark van mona dacht ik, zijn bekers van 700 gram, kwark met yoghurt gemengd, die vind ik erg lekker om te eten, kan dat dan in een taart? Hoe dik maak je die laagjes? En ik zag ergens dat je bij een laagje jam een dijkje maakt, waar is dat dijkje van gemaakt? Is misschien 3 laagjes beter? Kwark - jam - kwark? Dan wordt het niet te zoet misschien? Zo'n laagje jam lijkt me namelijk zo zoet, of valt dat wel mee? En hoeveel heb je nodig voor 1 taart?
En dan insmeren met botercreme, zo dun mogelijk begrijp ik. Dan fondant eroverheen. Of marsepein? Waarom kies je voor het een of het ander? Hoeveel fondant heb je nodig om een taart te bekleden?
En dan de laatste vraag, ik heb de taart zaterdag nodig. Is het stom om er nu nog zelf aan te beginnen zo zonder voorbereiding? Kan ik er niet beter 1 laten maken?