1

Onderwerp: welke keukenmachine werkt echt goed met kneden van licht/zwaar deeg?

Hi,
Welke keukenmachine werkt echt goed met deeg kneden dus dat het ook sterk staat en goed kneed. ik zag laast een keukenmachine van de Aldi met 1200 watt , het lijkt me wel mooi? of hebben jullie enig idee welke keukenmachine echt uitstekend werkt voor het kneden van brood deeg zoals gist. Ik heb jullie hulp hard nodig alvast bedankt.

2

Re: welke keukenmachine werkt echt goed met kneden van licht/zwaar deeg?

Denk bijna allemaal wel zolang je m op de laagste versnelling laat en je m niet maximaal belast

3

Ik zweer bij mijn kitchenaid ;) :thumb:

4

Ik heb mezelf een leuk kerstkadootje gekocht!! Een cooking chef major van Kenwood, met inductiekookplaat onder. Die kneed super, heb er een jaar voor gespaard en hij is zn geld waard!!!

5

ja ik ben ook aan twijfelen of die van aldi idd zou aanschaffen.. of idd de kitchenaid :P twee totaal verschillende keukenmachine's .. iemand tips... 500 euro vind wel heel veel.. maar ik vind super mooi met roze kleur etc.. maar die van aldi heeft een goede watt.. etc...

6

Je wattage zegt niet zoveel over hoeveel kracht ie heeft meer hoeveel ie gebruikt ;)

7 Laatst bewerkt door figarodt (24-12-2011 19:05)

etmc schreef:

Je wattage zegt niet zoveel over hoeveel kracht ie heeft meer hoeveel ie gebruikt ;)

Klopt niet helemaal, het zegt veel over de capaciteit van de motor. Ik zweer ook bij de Kewood Major. Ik bak veel brood en kan deeg voor twee broden tegelijk kneden, dat gaat uitstekend daarmee.

8

Ja maar een kitchenaid heeft een relatief laag wattage maar levert veel kracht...

9

etmc schreef:

Ja maar een kitchenaid heeft een relatief laag wattage maar levert veel kracht...

Precies :Y De Kitchenaid is maar 300 Watt, maar is toch het krachtigs ( Iets met directe aandrijving oid)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

Bij een elektromotor is t soort van relevant als ie efficiënt werkt. Kitchenaid werkt met tandwielen en die hebben vrij weinig aandrijvingskracht nodig omdat ze efficienter werken

11

Ik heb een Kenwood Chef. Maak er heel makkelijk een prima gistdeeg mee. Laat het gewoon ook lekker lang kneden, zo'n 20 minuten op een lage stand achterelkaar. Je deeg rijst dan op kamertemperatuur fantastisch!

12

Heb ook een kitchenaid en maak regelmatig broodjes. Ik gebruik meestal 650 gram bloem en dat gaat goed.

13

cupcake24 schreef:

ja ik ben ook aan twijfelen of die van aldi idd zou aanschaffen.. of idd de kitchenaid :P twee totaal verschillende keukenmachine's .. iemand tips... 500 euro vind wel heel veel.. maar ik vind super mooi met roze kleur etc.. maar die van aldi heeft een goede watt.. etc...

Als je even op internet rond kijkt kan het goedkoper  ;)
Wij zweren ook bij onze Kitchen Aid. We bakken minimaal 8 broden in de week (minder dan 10 minuten kneden) en dan alle taarten en andere dingen nog. We hebben hem 2 jaar geleden aangeschaft en hij heeft inmiddels zich al terug verdiend. Nadeel is natuurlijk dat je nu het grote bedrag bijelkaar moet hebben  ;)

14

En waar op internet zou deze goedkoper kunnen vinden dan? tips :)

15

http://www.bestekeus.nl/product_info-n- … eurig.html

http://www.dealbird.nl/huishoudelijk/mixers.html

Via e-bay... marktplaats...

Succes!