Hallo allemaal,
Ik heb al veel op het forum kunnen vindenover vullingen van taarten die bewaard moeten blijven buiten de ijskast. M.n. over bruidstaarten. Maar het is nu zoveel en zoveel verschillende antwoorden dat ik er niet echt meer uitkom.
Stel ik maak een stapeltaart voor buiten de koelkast. Wat is dan de veiligste vulling om te gebruiken?(ivm stevigheid en smelten)
---------------------------------------------------------------------------------
De veiligste zou dan jam zijn.
Je kan meerdere topics lezen bij bakken onder recepten voor vullingen .
----------------------------------------------------------------------------------
stel ik wil Champagnevulling zonder smaakstof maken met de bcmix. Kan ik hier dus ipv water champagne of bijvoorbeeld canei indoen?
---------------------------------------------------------------------------------
Ja, dat kan.
Dan vervang je de hoeveelheidwater voor de canei,wijn dat je wilt.
Wordt deze dan alleen gebruikt om te vullen of ook om af te smeren?
Beiden,dit is afhankelijk per persoon. De ene zou geen last hebben dat hij niet
strak blijft en de ander weer wel.
--------------------------------------------------------------------------------
Ik lees ook veel over 1:1 botercreme om af te smeren. Omdat deze m.n. in de zomer zich beter zou houden.
Wat is dan bijvoorbeeld een 1:1 bc recept??
--------------------------------------------------------------------------------
1 deel boter
1 deel poedersuiker.....
250 gram boter/ roomboter
250 gram poedersuiker
-------------------------------------------------------------------------------
Hoeveel vullingen gaan normaal in één biscuitdeel van een stapeltaart. Doen jullie één biscuit delen in 3 delen met 2 lagen vulling. Of in 2 delen met 1 laag vulling?
De meesten doen in 3 lagen en 2 lagen vullen.
Dit is ook persoonlijk.
welk merk chocolade gebruiken jullie in een chocoladeganache?
Meestal staat dat bij het recept...veel vinden Callebaut chocolademerk heel lekker.
Laatste vraag(voorlopig) hihihi.
Is er een verschil tussen bc en frosting? En kun je frosting ook als vulling gebruiken?
Dit is afhankelijk van de recept.
Amerikanen gebruiken ook icing als frosting. Dit is een voorkeur en zou je kunnen experimenteren met wat je zelf lekker vind.
Succes 
Nou..ik kijk uit naar de reacties!